خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

علمی كه تحت كنترل دین نباشد جامعه را منهدم می کند

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۳۴

برای تأمین امنیت در جامعه باید رشد فرهنگی و دیگر اوصاف عالیه خود را در جامعه بالا برده و نیروی انتظامی به تنهایی قادر به تأمین امنیت نخواهد بود و مشاركت همگان را در این راه می طلبد.

ایلنا- رشت: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهر رشت، تاکید کرد: علمی كه تحت كنترل دین نباشد، جامعه را به تباهی كشانده، یا اینكه منهدم می کند.

به گزارش ایلنا از رشت آیت الله زین العابدین قربانی در جشن ولادت باسعادت آخرین فرستاده خداوند تعالی و امام جعفر صادق (ع) مؤسس فقه جعفری در پلیس  گیلان حضور یافته بود، طی سخنانی این روز بزرگ را به خدمت گزاران امنیت جامعه تبریك گفت.

وی  هدف از بعثت و برانگیختن پیامبران را اقامه عدالت و امنیت در جامعه  خواند و اظهار کرد: خدمت گزاری پلیس نیز در تبعیت از مقام عظمای ولایت و رهروی از راه انبیاء و ائمه اطهار (ع) هست.

این مسئول  جامعه عاری از امنیت را جامعه هرج و مرج خواه و فاقد احساس مسئولیت و دین  نامید و خاطر نشان کرد  امنیت و احساس مسئولیت برای جامعه ما كاملاً ملموس بوده و همه ما می دانیم اگر ساعاتی یك چراغ راهنمایی به وظیفه اش عمل ننماید، چه مصیبتی ایجاد خواهد شد.

 قربانی، رشد فكری و فرهنگی جامعه را برای امنیت در جامعه موثر  بیان کرد و یاد آور شد:  پیامبر خدا (ص) خیر دنیا و آخرت را در علم، و شر دنیا و آخرت را در جهل دانسته، زیرا یك فرد جاهل فقط خود را دیده و در راه هوای نفسانی اش قدم برمی دارد.

وی، دومین عامل مؤثر در امنیت جامعه را علمِ تحت كنترل دین  عنوان کرد و اذعان داشت: علمی كه تحت كنترل دین نباشد، جامعه را به تباهی كشانده، یا اینكه منهدم می نماید.

امام جمعه شهر رشت، علم به مكافات عمل را مؤثر در امنیت جامعه دانست و تاکید کرد:  حضرت علی (ع) می‌فرماید با بازماندگان دیگران نیكی كن تا دیگران با بازماندگانت نیكی  کنند  و این حدیث این مفهوم را می رساند كه اگر هر كس به مكافات عمل خود آگاه باشد، مرتكب جرم و جنایت نخواهد شد.

 قربانی، مكافات عمل را یك اصل قرآنی، تكوینی و آفرینشی وصحت اظهارات خود را غفلت سران حكومتهای عراق، مصر، لیبی و تونس اعلام كرد.

وی، قوانین كیفری، نیروی انتظامی و قوه قضائیه را از عوامل بازدارنده جرم و جنایت در جامعه نیز معرفی  و هوشیاری همه را برای ارائه خدمات بهتر از گذشته خواستار شد.

نماینده  مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، حیای اجتماعی نیز خیلی مؤثر در ثبات امنیت جامعه  ارزیابی کرد و ادامه داد:  این صفت و موهبت ارزنده كه هدایت تكوینی و لطف الهی محسوب شده، انسان را از لغزشها بازداشته و دشمن با اطلاع از این موهبت ارزنده آدمی، با هجمه فرهنگی خود از خویش ماهواره ها درصدد سست نمودن این موهبت بزرگ در آدمی است.

قربانی با ذكر حدیثی، حیا و ایمان را متصل به هم  توصیف کرد که با رفتن هر یك، دیگری نیز از بین خواهد رفت.

وی ایمان را پایه و اساس امنیت در جامعه  خواند و ابراز کرد :برای تأمین امنیت در جامعه باید رشد فرهنگی و دیگر اوصاف عالیه خود را در جامعه بالا برده و نیروی انتظامی به تنهایی قادر به تأمین امنیت نخواهد بود و مشاركت همگان را در این راه می طلبد.

این مسئول، بیان داشت: وقتی هر كسی بداند كه در همه اعمال، خداوند ناظرش است مرتكب معصیت نخواهد شد، چنانكه حضرت یوسف (ع) با علم به اینكه در 7 اتاق دربسته قرار گرفته بود، تسلیم هوای نفسانی خود نشده است.

قربانی، تاریخ را آئینه بشریت  عنوان کرد و گفت: امام علی (ع) به فرزندش فرموده است از روزگارت اندرز بگیر، چنان كه ما می دانیم حضرت امام خمینی (ره) و اندرزی كه از روزگارش گرفته بود و تسلیم زر و زور نشده بود و با رهبریش توانسته بود زمینه محو ظلم و ستم را در جامعه فراهم نماید.

وی در پایان  اظهار امیدواری کرد  این انقلاب با دستان مبارك مقام عظمای ولایت،به صاحب اصلی‌اش حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسد.

گفتنی است، در پایان این مراسم به تعدادی از كاركنان كه برنده مسابقه فرهنگی پلیس بودند، هدایایی توسط آیت الله قربانی اهدا گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز