خبرگزاری کار ایران

مدیرکل غله گیلان خبر داد:

مردم گیلان روزانه 500 تن نان مصرف می کنند

asdasd

5کارخانه تولید آرد گیلان هم اکنون بهترین نوع آرد کشور را تولید و عرضه می نمایند/هم اکنون در این استان4 هزار واحد نانوایی فعال وجود دارد که در آنها حدود 12 هزار نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند

ایلنا - رشت: مدیر کل غله گیلان از مصرف روزانه 500تن نان در این استان خبر داد و گفت: مصرف سالیانه گیلانیان در بخش نان 182 هزار و 500تن است.

به گزارش ایلنا از رشت، رمضان کامران پی ظهر چهارشنبه در جریان بازدید ازدفتر خبرگزاری کار ایران در گیلان، با اعلام این خبر،اظهار داشت: هم اکنون در این استان4  هزار واحد نانوایی فعال وجود دارد که در آنها حدود 12 هزار نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند.

وی 80 درصد نانوایی گیلان را بربری عنوان و خاطر نشان کرد: بقیه نانوانی‌ها به ترتیب سنگک و لواش هستند و روزانه بیش از 60 تن آرد مرغوب در بین این واحدهای صنفی توزیع می‌شود.

این مسئول، ابراز داشت: ازسال گذشته تا کنون بیش از هزار و 500 نفر از نانوایان گیلان دوره‌های مهارت آموزش فنی و حرفه ای شرکت کرده اند و به آنان گواهی مهارت اعطا شده است.

کامران پی، با اعلام در حال ساخت بودن اولین کارخانه نان صنعتی گیلان در روستای چلک بخش کوچصفهان شهرستان رشت، تصریح کرد: ساخت این پروژه مهم هم اکنون دارای 60 درصد پیشفرفت فیزیکی بوده و با راه اندازی آن قابلیت تولید 20 تن نان در روز را خواهد داشت.

به گفته تاکنون از سوی یکی از موسسات مالی و اعتباری گیلان برای ساخت این کارخانه بیش از 26 میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هفت کشور با ابراز خرسندی از این که 5کارخانه تولید آرد گیلان هم اکنون بهترین نوع آرد کشور را تولید و عرضه می نمایند، بیان داشت: این واحدهای صنعتی در شهرستانهای رودسر، انزلی و رشت مستقر شده اند و ظرفیت روزانه تولید آنها به طورمتوسط 300 تا 350 تن است.

کامران پی در پایان ارتقای کیفیت آرد و نان را یکی از مهم ترین برنامه های این شرکت یاد کرد و افزود: در حال حاضر پیگیر برنامه های تدوین شده در این خصوص هستیم.

وی در پایان از عملکرد خبرگزاری ایلنا در انتشار اخبار تاثیر گذار و سازنده تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز