خبرگزاری کار ایران

مدیركل بیمه سلامت گیلان:

2616 بیمار خاص تحت پوشش اداره كل بیمه سلامت هستند

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۱۲

صدور دفترچه درمانی و تمام هزینه‌های بستری مرتبط با بیماری خاص این بیماران در بیمارستان‌های دولتی به صورت رایگان بوده و هزینه آن توسط اداره کل بیمه سلامت گیلان پرداخت می‌شود.

ایلنا- رشت: مدیرکل بیمه سلامت گیلان، گفت: ۲۶۱۶ بیمار خاص در استان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت بوده که شامل ۱۶۲ نفر بیمار هموفیلی، ۸۵۹ نفر تالاسمی، ۵۶۹ نفر بیماران‌ام اس و۱۳۸۱ نفر بیماران کلیوی است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمود عاطف راد در نشست بیمه سلامت گیلان، تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اتفاق بیمه‌ای کشور در اصلاحات نظام رفاه اجتماعی دانست.

وی خاطر نشان کرد: براساس بند ب ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه کشور و در راستای تحقق شعار عدالت در سلامت، سازمان بیمه سلامت ایران به صورت رسمی از اول مهر ماه سال ۱۳۹۱ تشکیل و اساسنامه آن نیز ابلاغ شد.

این مسئول، رویکرد سلامت محوری به جای درمان محوری و افزایش کمی و کیفی تعهدات از مهم‌ترین اهداف تشکیل سازمان بیمه سلامت عنوان کرد.

عاطف راد، ابراز کرد: نگاه گسترده به سلامت، شامل پیشگیری، درمان و توانبخشی، تجمیع صندوق‌های بیمه گر پایه و یکسان کردن تعهدات آن‌ها، ایجاد بسته خدمتی مناسب و کارآمد، تکمیل پوشش بیمه همگانی سلامت، رفع همپوشانی بیمه‌ای با ایجاد بانک اطلاعاتی یکسان، خرید راهبردی خدمت سلامت با استقرار پزشک خانواده از دیگر اهداف تشکیل سازمان بیمه سلامت است.

وی در ادامه به نحوه ارایه خدمات بیمه‌ای به بیماران خاص گیلان پرداخت و بیان داشت: در مجموع ۲۶۱۶ بیمار خاص در استان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت بوده که شامل ۱۶۲ نفر بیمار هموفیلی، ۸۵۹ نفر تالاسمی، ۵۶۹ نفر بیماران‌ام اس، ۱۳۸۱ نفر بیماران کلیوی است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت گیلان، صدور دفترچه درمانی و تمام هزینه‌های بستری مرتبط با بیماری خاص این بیماران در بیمارستان‌های دولتی به صورت رایگان بوده و هزینه آن توسط اداره کل بیمه سلامت گیلان پرداخت می‌شود.

عاطف راد از کسب رتبه اول اداره کل بیمه سلامت گیلان در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۰ در راستای ارایه خدمات به مردم شریف استان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز