خبرگزاری کار ایران

کارگروه کشاورزی با حضور رحیمی در گیلان تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۰۱

10 هزار واحد مسكن مهربا 400 میلیارد تومان هزینه به بهره برداری میرسد/به زودی برای بهره برداری مقامات كشوری در استان آماده افتتاح خواهد بود/ بندر آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی شمال كشور محسوب می شود

ایلنا- رشت: نماینده عالی دولت در گیلان   از سفر معاون اول رئیس جمهوری  به استان در شنبه هفته آینده خبرداد  و افزود:کارگروه کشاورزی و رسیدگی به  معضلات چای  با حضور  محمد رضا رحیمی در گیلان تشکیل می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، كیهان هاشم نیا  بعد از ظهر امروز پنج شنبه با اعلام این خبر،اظهار کرد: محمد رضا رحیمی برای بهره برداری از 10 هزار واحد مسكن مهر، بندر آستارا و بیمارستان بین المللی قائم شنبه این هفته به گیلان سفر می كند.

وی  با بیان این که برای اجرای این 3 طرح بزرگ كه 800 نفر اشتغالزایی دارد 490 میلیارد تومان هزینه شده است، از تشكیل كار گروه كشاورزی دولت برای بررسی مسائل و مشكلات چای استان به ریاست معاون اول در رشت خبرداد.

این مسئول  با اشاره به بهره برداری همزمان از 10 هزار واحد مسكن مهر در  گیلان  با 400 میلیارد تومان هزینه،خاطر نشان کرد: 7 هزار واحد از این مسكن ها در شهرهای بالای 25 هزار نفر در آستارا، آستانه ی اشرفیه، بندر انزلی، تالش، رشت، رودسر، صومعه سرا، فومن، لاهیجان و2 هزار و 500 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 500 واحدنیز مربوط به نوسازی بافت فرسوده است.

هاشم نیا ،ابراز  کرد:پیش از دولت نهم فقط 4 هزار و 500 واحد مسكونی توسط دولت های گذشته در گیلان ساخته شد  و ساخت مسكن مهر و توجه به تأمین خانه برای اقشار كم در آمد یكی از خدمات بی نظیر دولت های نهم و دهم است.

به گفته وی: بابهره برداری كامل از واحدهای مسكن مهر گیلان تعداد واحدهای مسكونی استان از تعداد خانوارهایش بیشتر می شود.

استاندار گیلان   به بهره برداری از فاز نخست بندر آستارا اشاره كرد و  یاد آور شد : برای ساخت این بندر با ظرفیت اسمی 3 و نیم میلیون تن كالا در مجموع 400 میلیارد ریال هزینه می شود.

هاشم نیا، تصریح کرد: در فاز نخست بهره برداری این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری 600 هزار تن كالا را خواهد داشت  و بندر آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی شمال كشور محسوب می شود.

وی تاکید کرد: این بندر به دلیل نزدیكی به كشورهای آسیای میانه، قفقاز و اروپا در ترانزیت مواد نفتی، غلات و كالاهای عمومی نقش بسزایی دارد چرا كه بندر آستارا به عنوان نخستین بندر متصل به مرز زمینی نزدیك ترین فاصله را با استانهای غربی كشور هم دارد  و

نزدیكی به منطقه ی ویژه اقتصادی نیز براهمیت بندر آستارا افزوده است.

نماینده  عالی دولت در گیلان در ادامه با  اعلام  افتتاح بیمارستان بین المللی قائم به عنوان یكی از مدرترین بیمارستانهای شمال كشور،ادامه داد: ساخت این بیمارستان از سال 1388 در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و بازیربنای 20 هزار متر مربع در 5 طبقه آغاز شد.

هاشم نیا  با اشاره به اشتغالزایی 700 نفر بیمارستان بین المللی قائم،بیان داشت : برای ساخت این بیمارستان مدرن شمال كشور كه بعنوان مركز گردشگری سلامت پذیرایی مراجعه كنندگان كشورهای آسیای میانه ظرفیت لازم را دارد 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی  به تشكیل كارگروه كشاورزی دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهوری  نیز اشاره كرد و    معتقد است یكی از مهمترین برنامه های سفر تشكیل این كارگروه است كه در آن در مورد مهمترین مسائل و معضلات صنعت چای بحث و گفتگو و تصمیم گیری می شود.

استاندار گیلان، ابراز داشت، بی شك بهره برداری از این طرح ها و تشكیل این كار گروه گامی دیگر از سوی دولت مهرورز برای پیشرفت و آبادانی  گیلان است  و از سوئی دیگر چندین طرح بزرگ دیگر نیز به زودی برای بهره برداری مقامات كشوری در استان آماده افتتاح خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز