خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی:

یارانه 45 هزار تومانی تورم زا بود

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۰۹

آن چیزی که تاکنون در کشور در قالب پرداخت ۴۵ هزار تومان به مردم عمل شده، یارانه تورمی بوده است.

ایلنا-رشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یارانه ۴۵ هزار تومانی تورم زا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محسن رضایی در جریان سفر یک‌روزه خود به گیلان با حضور در سلسله نشست‌های مطالبه‌گری دانشجویی که توسط جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد، به تشریح وعده خود برای اعطای یارانه سبز به کشاورزان پرداخت.

وی با بیان اینکه در اقتصاد دو نوع یارانه تورمی و نیز درآمدی و تولیدی وجود دارد، خاطر نشان کرد: آن چیزی که تاکنون در کشور در قالب پرداخت ۴۵ هزار تومان به مردم عمل شده، یارانه تورمی بوده است.

به گفته این مسئول، یارانه سبز، یک یارانه درآمدی و تولیدی می‌باشد و موجب افزایش تولید و اشتغال در کشور خواهد شد ودر صورت انتخاب به سمت رئیس جمهوری به ۸ مورد در بخش کشاورزی یارانه خواهم داد.

رضائی، با تاکید بر اینکه یارانه سبز در اولین گام به کسانی تعلق خواهد گرفت که بخواهند حالت کشاورزی را از سنتی به پیشرفته و مکانیزه کنند، ابراز کرد: اعطای یارانه به این گروه در قالب آبیاری تحت فشار، اصلاح بذر، خاک، دام، صنعتی و کردن دام داری پرداخت خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه به صنایع تبدیلی هم یارانه سبز تعلق خواهد گرفت، بیان داشت: کسانی که بخواهند در شمال کشور، یعنی گیلان، صنایع تبدیلی بیاورند که مکمل کشاورزی باشد، به آنان نیز یارانه تعلق خواهد گرفت.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اذعان بر اینکه به هیچ وجه قبول ندارم گیلان چون سر سبز هست، پس نباید به صنعت آلوده شود و جلوی صنعت را بگیرند. وی بر این باور است که بدین ترتیب دولت ها ظلم بزرگی به استان های گلستان، مازندران و گیلان کرده اند که منطق آن نا‌مشخص بوده است.

رضایی یاد آور شد: الان در هیچ نقطه‌ای ای از جهان، کشاورزی بدون صنعت مفهوم ندارد و صنایع تبدیلی نظیر بسته بندی، سرد خانه، نگهداری، آب میوه گیری و تبدیل میوه‌ها به فرآورده‌ها به استان هایی نظیر گیلان که قطب کشاورزی هستند، یارانه سبز خواهیم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز