خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی گیلان:

بدون مهر و عطوفت زنان، جامعه خشک و بی روح خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۷

هر زن و مرد مسلمان، باید در زندگی خود پارسایی، پرهیزكاری، بردباری،فضیلت، ایمان به خدا و ترس از پروردگار و دیگر خصلت‌های عالی انسانی را از دختر پیامبر بیاموزد.

ایلنا: فرمانده انتظامی گیلان، ابراز داشت: اگر مهر و عطوفت زنان نشر نیابد با یک جامعه خشک و بی‌روح مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایلنا از رشت، ابراهیم قائد رحمتی، در مراسم تقدیر از بانوان شاغل در پلیس گیلان که به مناسبت روز زن برگزار شد، با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) یکی از علل آفرینش عالم امکان است، اظهار کرد: فاطمه زهرا (س) عزیز قلب پیامبر (ص)، کوثر پر بهای قرآن و شفیعه روز محشر است.

وی با تاکید بر اینکه زنان جامعه ما نیز راه نجات و سعادت خویش را تنها باید با پیروی از آن حضرت در تمام مراحل زندگی خویش بجویند، افزود: ترسیمی که قرآن از فاطمه (س) دارد بیان‌گر آن است که همه انسان‌ها به ویژه زنان به خوبی می‌توانند وی را الگو و سرمشق قرار دهند زیرا خداوند وجوب پیروی از وی را بر انسان‌ها بویژه بانوان فرض کرده است.

این مسئول در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند فاطمه زهرا (س) در قله بشریت قرار دارد، اشاره و خاطر نشان کرد: هر زن و مرد مسلمان باید در زندگی خود پارسایی، پرهیزکاری، بردباری، فضیلت، ایمان به خدا و ترس از پروردگار و دیگر خصلتهای عالی انسانی را از دختر پیامبر بیاموزد.

قائد رحمتی، یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی، توجه به جایگاه زن در جامعه اعلام کرد و اذعان داشت: آگاهی زنان و دختران نسبت به شأن و منزلت معنوی و حضور آنان در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و... بعد از انقلاب اسلامی افزایش داشته است.

به گفته وی، اسلام برخلاف بسیاری از مذاهب و ادیان ارزش و شخصیت فوق العاده‌ای به قشر زنان اعطاء كرده است.

رئیس پلیس گیلان تصریح کرد: زن از نظر اسلام دارای شخصیتی مستقل و آزادی بوده که به عنوان امانت دار خداوند از کرامت خاصی برخوردار است.

قائد رحمتی، زن را گرمابخش کانون خانواده و جامعه توصیف کرد و ابراز داشت: اگر مهر و عطوفت زنان نشر نیابد با یک جامعه خشک و بی‌روح مواجه خواهیم شد.

وی حضور مثمر ثمر و مفید بانوان در پیشبرد اهداف نیروی انتظامی را کاملاً مشهود خواند و متذکر شد: امروز به دلیل نیاز جامعه و پیچیده شدن روابط اجتماعی و انسانی حضور زنان در مسئولیتهای اجتماعی یک نیاز ضروری و لازم محسوب می‌شود.

این مسئول در پایان با بیان اینکه زن مسلمان امروز با داشتن الگوهای برجسته‌ای چون زهرا و زینب (س) در مسائل سیاسی و اجتماعی بی‌تفاوت نبوده، اظهار داشت: موفقیت زن امروز ی در عمل به توصیه‌های بزرگان دینمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز