خبرگزاری کار ایران

ناظر گمرکات گیلان:

انزلی نقطه استراتژیک حوزه دریای خزر است

asdasd

انزلی به عنوان نقطه‌ای استراتژیک برای ارتباط ایران با کشورهای حوزه دریای خزر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ایلنا- انزلی: ناظر گمرکات گیلان، ابراز داشت: انزلی به عنوان نقطه‌ای استراتژیک برای ارتباط ایران با کشورهای حوزه دریای خزر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایلنا از انزلی پرویز تقوی در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی استفاده از مناطق آزاد کشور جهت توسعه صادرات و به ویژه صادرات مجدد به دلیل مهیا بودن مقررات تسهیل کننده و کاهش بروکراسی‌های اداری و خارج بودن از قلمرو گمرکی دارای اهمیت بسیار زیادی دانست.

به گفته وی موقعیت جغرافیایی مناطق آزاد ایران به گونه‌ای می‌باشد که هرکدام می‌تواند ارتباط اقتصادی بخشی از کشورهای همسایه را تحت پوشش قرار دهد و انزلی به عنوان نقطه‌ای استراتژیک برای ارتباط ایران با کشورهای حوزه دریای خزر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول منطقه آزاد انزلی را راه ورود به بازارهای کشورهای جنوب دریای خزر معرفی و خاطر نشان کرد: موقعیت ویژه این منطقه و نیازهای اساسی کشورهای شوروی سابق در حال و آتی، هم زبانی اهالی و ساکنین منطقه و مراودات مردم دو طرف مرز اهمیت این منطقه را دو چندان می‌کند.

تقوی یادآور شد: به منظور تسریع در انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه‌ای، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارایه خدمات عمومی، به دولت اجازه داده شد برخی مناطق را به عنوان مناطق آزاد تجاری و صنعتی براساس موازین قانونی اداره نماید که منطقه آزادانزلی یکی از این مناطق است.

وی تصریح کرد: از آنجا که مبادلات بازرگانی مناطق آزاد با خارج از کشور پس از ثبت گمرکی از شمول مقررات صادرات و واردات مستثنی هستند، منطقه آزاد انزلی می‌تواند با توسعه زیرساختهای گمرک مستقر در این منطقه در جهت رشد وشکوفایی گیلان گام موثری بردارد.

و مدیرکل گمرک انزلی، متذکر شد درحال حاضرگمرک منطقه آزادانزلی دارای ۶۰ پست سازمانی بوده و درپنج ماهه نخست سال جاری موفق به کسب ۱۹ میلیاردو ۹۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال درآمد شده است.

تقوی، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سالجاری در مجموع ۷۹ هزار و ۵۰۰تن کالا به ارزش ۶۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار از طریق منطقه آزاد انزلی به کشور وارد شده که این مقدار از نظر وزنی ۲۱ درصد و از حیث ارزش ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز