خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان ثبت اسناد خبر داد:

۱۰۰ میلیون مراجعه مردمی سالانه به سازمان اسناد

asdasd

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه اندازی بانک جامع اطلاعات املاک کشور تا پایان سال جاری خبر داد. و گفت: این سازمان سالانه به ۱۰۰ میلیون مراجعه مردمی خدمات ارائه می‌کند.

ایلنا- رشت: معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه اندازی بانک جامع اطلاعات املاک کشور تا پایان سال جاری خبر داد. و گفت: این سازمان سالانه به ۱۰۰ میلیون مراجعه مردمی خدمات ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، ابراهیم شاهرخیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان گفت: با اعلام این خبر، اظهار داشت تشکیل بانک جامع اطلاعات املاک کشور یکی از اقدامات جدی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و متصل شدن آن‌ها در سراسر کشور به یکدیگر است که تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

وی به اقدامات جدید سازمان سازمان ثبت اسناد و املاک در زمینه ایجاد و راه اندازی نرم افزارهای مختلف در اجرای فرآیندهای ثبتی در کشور اشاره و تصریح کرد: طی سال آینده همه مراکز مرتبط سازمان به نرم افزارهای جدید متصل می‌شود.

این مسئول طرح کاداستر را در راستای احقاق حقوق مشروع مالکیت‌های حقیقی و حقوقی دانست و خاطر نشان کرد: اجرایی شدن طرح کاداستر به عنوان یکی از جامع‌ترین طرح‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

شاهرخیان با بیان اینکه نظام قبلی ثبت بر اساس نظام توصیفی بنا نهاده شده بود، با توجه به اینکه در این نظام عوارض طبیعی و دخالت‌های فردی موجب تغییر در مالکیت‌ها می‌شود، اذعان کرد: اجرای طرح کاداستر در تثبیت مالکیت‌ها و کاهش دعاوی سهم بسزایی خواهد داشت.

وی از اجرای ۹۵ درصدی طرح کاداستر شهری در کشور خبر داد و یادآور شد: فقط در تعدادی از شهرهای جدید کشور طرح کاداستر اجرا نشده و تا پایان سال جاری در این شهر‌ها نیز اجرایی خواهد شد و این میزان قریب به یک میلیون و دویست هکتار است.

به گفته معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال گذشته در طرح کاداستر غیرشهری ۳۰ میلیون هکتار از این طرح اجرایی و امسال نیز ۲۰ میلیون هکتار به طرح جامع کاداستر غیرشهری اضافه می‌شود.

شاهرخیان ضمن تأکید بر این موضوع که بخش زیادی از پدیده شوم زمین خواری با اجرای طرح کاداستر متوقف می‌شود؛ متذکر شد: اهتمام و همکاری دستگاههای متولی حفظ و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی در تحقق این امر بسیار مؤثر است.

به گفته وی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌ها و دستگاههای حاکمیتی با قدمت بیش از ۱۰۰سال، سالیانه به بالغ بر ۱۰۰میلیون مراجعه مردمی به واحدهای ثبتی و دفا‌تر در سراسر کشور خدمات ارائه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز