خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مهر ماندگار كشور:

گیلان در اجرای طرح‏‎های عمرانی پیشرو است

دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مهر ماندگار کشور، ابراز داشت: گیلان در اجرای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری جز استان های پیشرو کشور است.

ایلنا - رشت: دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مهر ماندگار کشور، ابراز داشت: گیلان در اجرای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری جز استان های پیشرو کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در رشت، علی اکبر محرابیان در جلسه ستاد مهر ماندگار گیلان که به ریاست استاندار با بیان این مطلب، اظهار داشت: طرح‌های مهر ماندگار روند خوبی را در گیلان طی می‌کند و برای ۴۰ پروژه مهر ماندگار استان سه هزار، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده است و این حرکت‌ها منشاء یک تحول بزرگ در این خطه است.

وی به بازدید خود از چندین طرح مهر ماندگار در گیلان به مدت دو روز اشاره و ابراز داشت: سرعت اجرای طرحهای عمرانی و سرمایه گذاری در طول دولت نهم و دهم افزایش یافته و در بخش زیر ساخت‌ها، عمرانی و طرحهای اشتغالزا تحولات خوبی آغاز شده و گیلان در این مسیر پیشرفت و مقام خوبی دارد و جزء استان‌های پیشرو در سطح کشور است.

این مسئول، بیان کرد: جنب و جوش خوبی در سطح کشور برای اجرای پروژه‌های مهر ماندگار وجود دارد و هم اینک ۹۰۵ پروژه با ۱۶۸هزار میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور در حال اجرایی شدن است.

به گفته محرابیان، طرحهای پیش بینی شده پس از اجراء و تکمیل، گیلان را به یک مرکز رشد اقتصادی در منطقه تبدیل می‌کند.

وی بهره برداری از راه آهن رشت به قزوین را یک قدم اساسی در رشد استان و کشور دانست و اذعان کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب مورد درخواست کشورهای جنوب و شمال است که این پروژه به تکمیل حلقه مفقوده ترانزیت کالا در منطقه کمک خواهد کرد و از طرفی یکی از آرزوهای برنامه ریزان کشور را می‌توانیم به عنوان یک شاهکار صنعتی کشور به انظار جهانیان و ایران معرفی کنیم.

دستیار ارشد رئیس جمهوری، تاکید کرد: تمام تلاش دولت آن است که کلیه طرح‌ها تا پایان دولت دهم به اتمام برسد.

محرابیان، همچنین در خصوص طرح های ماندگار و تسریع در اجرایی شدن و تامین اعتبارات این طرح‌ها با استفاده از ظرفیت‌های که قانون گذار در اختیار دولت قرار داده از جمله استفاده از بودجه مصوب و ردیف بودجه‌ای آن، بهره‌مندی از اعتبارات مازاد نفت، فروش اوراق مشارکت طرح‌ها و فروش اموال و دارایی دولت مطالب مبسوطی را بیان کرد.

در ادامه این جلسه هر یک از مجموع ۴۰ طرح ماندگار استان گیلان توسط مدیران دستگاه اجرایی و پیمانکاران پروژه جهت رفع مشکلات اعتباری و سایر مسایل آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و تصمیمات لازم با مشارکت طرفین اتخاذ شد.

شایان ذکر است چند تن از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز مطالبی در جهت تسریع در امر پروژه‌های مهر ماندگار بیان کردند که نمایندگان حاضر در نشست از حوزه‌های انتخابیه لاهیجان، انزلی، تالش، رودسر و رشت (کوچکی‌نژاد) بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز