خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مداحان مردم را متوجه پیام عاشورا و عظمت امام حسین(ع) كنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۵

مداح اهل بیت(ع) باید پیام‌رسان كربلا باشد او باید پیام امام حسین(ع) را در قالب مداحی به مردم انتقال دهد، یك مداح باید شجاعت و غیرت حسینی را در دل‌های مخاطبان خود به وجود بیاورد و مردم را متوجه عظمت عاشورا و پیام عاشورا و عظمت امام حسین(ع) كند.

خرم آباد - ایلنا: مداح اهل بیت(ع) باید پیام‌رسان كربلا باشد او باید پیام امام حسین(ع) را در قالب مداحی به مردم انتقال دهد، یك مداح باید شجاعت و غیرت حسینی را در دل‌های مخاطبان خود به وجود بیاورد و مردم را متوجه عظمت عاشورا و پیام عاشورا و عظمت امام حسین(ع) كند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان خرم‌آباد که عصر سه شنبه، 23 آبان‌ماه برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: هیئت‌های مذهبی باید تلاش کنند بصیرت عاشورایی در مردم ایجاد کنند چراکه انسانی که اهل بصیرت باشد و قوه تشخیص داشته باشد می‌تواند درست را از نادرست و حق را از باطل تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه انسان اگر بصیرت نداشته باشد جزء زیان‌کار‌ترین افراد است، افزود: مسئله نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) یک جریان الهام بخش و تأثیرگذار در دین و جامعه است، از روزی که حادثه کربلا به‌وجود آمد این قیام و حادثه تأثیر خود در جامعه را داشته است و تأثیرگذاری این قیام و حادثه تاریخی باعث شده دشمنان اسلام به روش‌های گوناگون سعی در مبارزه با آن داشته باشند.

حجت‌الاسلام میرعمادی ادامه داد: دشمنان برای اینکه قیام امام حسین(ع) را از صفحه تاریخ محو کنند تصمیم گرفتند نور آن را از راه تحریف و خرافات کم کنند، چراکه خرافات مثل ابری است که جلوی خورشید را می‌گیرد.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: عده‌ای به انگیزه گریاندن مردم در واقعه عاشورا دروغ جمع می‌کنند، غلو می‌کنند، خواب و نقل دروغ بیان می‌کنند و داستان‌های دروغین سر هم می‌کنند که این‌ها کار غلطی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: عده‌ای هم هستند که راجع به امام حسین(ع) غلو می‌کنند این امام همام را قبله و دین معرفی می‌کنند در صورتی‌که امام حسین(ع) خودش فضایل فراوانی دارد که هر کس با شنیدن و آگاهی از این فضیلت‌ها جذب وی می‌شود و نیازی نیست در مورد این امام همام غلو شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرعمادی با یادآوری اینکه غلو کردن یکی از تحریف‌هایی است که راجع به عاشورا صورت گرفته است، افزود: دشمنان به منظور تحریف در واقعه عاشورا مطالب غیرعقلی و باورنکردنی راجع به قیام عاشورا و امام حسین(ع) بیان کردند که با عقل جور درنمی آید.

وی ادامه داد: گاهی برخی از افراد چهره‌های ذلیل و حقیر و ناتوانی از اهل بیت(ع) ارائه می‌دهند که این انحراف و تحریف است، برخی نیز به جای اینکه پیام عاشورا، عزت و عظمت و شجاعت امام حسین(ع) و یاران وی و امر به معروف و نهی از منکر را بیان کنند به مباحث بی‌اهمیتی مثل زیبایی چشم و ابرو می‌پردازند.

امام جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه ما نباید پیام عاشورا را فراموش کنیم، خاطرنشان کرد: مداح اهل بیت‌(ع) باید پیام‌رسان کربلا باشد او باید پیام امام حسین را در قالب مداحی به بشر امروز انتقال دهد، یک مداح باید شجاعت و غیرت حسینی را در دل‌های مخاطبان خود به‌وجود بیاورد و مردم را متوجه عظمت عاشورا و پیام عاشورا و عظمت امام حسین(ع) کند همه کسانی‌که در مراسم‌های محرم دستی در کار دارند مداح هستند یا شاعر یا هیئت دار باید مراقب باشند مرتکب کاری نشوند که به خیال خودشان کار خوبی است اما در باطن کار بد و تحریف در دین باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بیان راه‌حل‌های در امان بودن از تحریف در قیام عاشورا و نهضت حسینی به مواردی اشاره کرد از جمله اینکه باید ایمان و معرفت خود نسبت به امام حسین‌(ع) را بالا ببریم، نسبت به امام حسین(ع) و هدف قیام امام حسین‌(ع) معرفت پیدا کنیم، بصیرت داشته باشیم و مواظب باشیم تحت تأثیر جو و جریان و افراد قرار نگیریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی خطاب به هیئت‌های عزاداری گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر برگزاری عزاداری امام حسین‌(ع) به شکل سنتی آن تأکید داشته‌اند که این موضوع باید مورد توجه هیئت‌داران قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز