خبرگزاری کار ایران

مدیركل تبلیغات اسلامی لرستان

عاشورا و اربعین امام حسین(ع) زنده نگه‌داشتن دین خداست

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۳۰

امام حسین(ع) با فداكاری خود دین خدا را زنده نگه داشت و این از ویژگی‌های امام حسین(ع) است بنابراین عاشورا و اربعین امام حسین(ع) زنده نگه داشتن دین خداست و با عزاداری اربعین فداكاری امام حسین(ع) و یارانش در زنده نگه داشتن دین ارج نهاده می‌شود.

ایلنا - خرم آباد: امام حسین(ع) با فداكاری خود دین خدا را زنده نگه داشت و این از ویژگی‌های امام حسین(ع) است بنابراین عاشورا و اربعین امام حسین(ع) زنده نگه داشتن دین خداست و با عزاداری اربعین فداكاری امام حسین(ع) و یارانش در زنده نگه داشتن دین ارج نهاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد،حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیركل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایلنا، با تسلیت به‌مناسبت اربعین حسینی در خصوص فلسفه اربعین، گفت: یزیدیان پس از به شهادت رساندن امام حسین(ع) تلاش‌های زیادی كردند كه واقعه عاشورا به فراموشی سپرده شود و لذا افرادی را كه به زیارت قبر امام حسین(ع) می‌رفتند را به قتل می‌رساندند در زمان متوكل عباسی نیز قبور شهدای كربلا شخم زده شد تا شاید به این وسیله عاشورا و قیام امام حسین(ع) فراموش شود.

وی با بیان اینكه احیا و زنده نگه داشتن عاشورا یك فضیلت و توفیق است، افزود: رقم اربعین بین سایر اعداد فضیلت‌ها و خصوصیاتی دارد از جمله اینكه اكثریت انبیاء در 40 سالگی به رسالت رسیده‌اند، یاد كرد چهل مؤمن در نماز شب، حفظ چهل حدیث، وقتی حضرت موسی(ع) از خداوند تقاضای ملاقات كرد خداوند مدت زمان مناجات وی را 40 شب قرار داد.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان لرستان ادامه داد: امام حسین(ع) با فداكاری خود دین خدا را زنده نگه داشت و این از ویژگی‌های امام حسین(ع) است بنابراین عاشورا و اربعین امام حسین(ع) زنده نگه‌داشتن دین خداست و با عزاداری اربعین فداكاری امام حسین(ع) و یارانش در زنده نگه داشتن دین ارج نهاده می‌شود.

وی با بیان اینكه اربعین زنده نگه داشتن عاشورا است، گفت: با آمدن محرم و صفر فضای دل‌ها و جامعه عوض می‌شود، خداوند این‌طور مقرر كرده كه چون امام حسین(ع) برای خدا قیام كرد لذا خداوند وی را گرامیداشت و محبت وی را در دل اهل ایمان قرار داد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح كرد: نقل شده اهل بیت امام حسین(ع) در اربعین برای زیارت قبور شهدای كربلا برگشتند، اولین زائر قبر امام حسین(ع) جابر بود كه در اربعین صورت گرفت امام سجاد(ع) و آل الله نیز در اربعین مراسم عزاداری شهدای كربلا را به پا كردند و این مصداق آن سخن حضرت زینب(س) كه در مجلس یزید گفت: «قبور شهدای ما ملجأ و پناهگاه شیعیان و كعبه دل‌ها و زیارتگاه می‌شود و تا ابد می‌ماند» می‌باشد.

وی با بیان اینكه در ایام محرم و صفر در مجالس عزای امام حسین(ع) احكام و معارف دین، عقاید، اخلاق و تاریخ اسلام برای مردم بیان می‌شود، افزود: اربعین نقش بسیار مهمی در زنده نگه داشته شدن دین اسلام داشته است، اربعین دارای ظرفیت بسیار بزرگی بوده است امروز نیز ما شاهدیم میلیون‌ها زائر از اقصی نقاط جهان از نجف اشرف به سمت كربلای معلی در حركت هستند و این اجتماع بزرگترین اجتماع در عالم تشیع و عالم اسلام است، باید از ظرفیت اربعین كمال استفاده در جهت معرفی قیام امام حسین(ع) به تمام عالمیان صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز