خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان:

بسته اجرایی گندم، آرد و نان در استان لرستان تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۱۶

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: بسته اجرایی «گندم، آرد و نان» در قالب یک مجموعه کاملا کارشناسی و منطبق بر موازین و معیارهای استاندارد در بخش های فیزیکی، بهداشتی و خدماتی برای نخستین بار در این استان تهیه و تدوین شده است.

 خرم آباد-ایلنا:مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: بسته اجرایی «گندم، آرد و نان» در قالب یک مجموعه کاملا کارشناسی و منطبق بر موازین و معیارهای استاندارد در بخش های فیزیکی، بهداشتی و خدماتی برای نخستین‌بار در این استان تهیه و تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آّباد، حجت‌اله بیرانوند،در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان لرستان افزود: این بسته اجرایی براساس طرح محوری استاندار لرستان مبنی بر ارتقای کمی و کیفی فعالیت خبازی ها و تهیه و عرضه نان مرغوب در سطح استان تهیه و به عنوان ملاک و مرجع کار واحدهای نانوایی و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مرتبط تدوین شده است.

وی با اشاره به استفاده از دیدگاه‌های علمی و کارشناسی متخصصان در حوزه های مختلف مربوط به تهیه آرد و نان برای تهیه این بسته کارشناسی، اظهار داشت: در این بسته ملاک و شاخص رتبه بندی واحدهای نانوایی برای اخذ مجوز و فعالیت به صورت دقیق و براساس آمار و ارقام قابل اندازه‌گیری و کمی مشخص شده است.

بیرانوند افزود: درهمین ارتباط نانوایی های استان درچهار رده عالی، خوب، متوسط و ضعیف تعریف شده اند که هرکدام باید دارای شرایط خاص و مشخصی باشند.

به گفته وی، برای نانوایی های رده عالی متراژ فضای ساختمان 80 مترمربع، خوب 60 مترمربع، متوسط 40 مرترمربع و کمتر از این فضا به عنوان واحد ضعیف تعیین شده است.

بیرانوند افزود: همچنین رعایت شاخص های استاندارد فیزیکی در ساخت واحد، رعایت معیارهای بهداشتی، قانونی، کارگری و خدماتی و بیمه ای از دیگر ملاک های رده بندی واحدهای نانوایی دراین بسته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: برهمین اساس مشوق ها و تنبیهات ویژه‌ای برای واحدهای نانوایی طبق رده‌بندی موردنظر تعیین شده که اعطا تسهیلات، سوخت و آرد مناسب، اصلاح شبکه سوخت و انرژی، بیمه کارگری و رفع مشکلات و کمبودها از جمله مشوق های موردنظر برای واحدهای عالی و خوب است.

بیرانوند گفت: همچنین تعیین مهلت برای رفع مشکلات، اخطار کتبی و شفاهی و در نهایت در صورت عدم رفه نواقص به پلمب و لغو پروانه کسب منجر خواهد شد.

به گفته وی، در این بسته تمامی وظایف و ماموریت های نهادهای مسوول و مرتبط دراین حوزه نیز کاملا مشخص و معین شده ضمن آنکه از این پس صدور مجوز فعالیت نانوایی نیز از طریق کمیته کارشناسی متشکل از افراد و نهادهای مسوول با همکاری اتحادیه خبازان خواهد بود.

بیرانوند با اشاره به اینکه این کار برای اولین بار در کشور انجام می شود، گفت: با عملیاتی شدن این بسته، مجموعه برای اجرا در کشور به دیگر استان‌ها نیز ارسال خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز