خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان پنجمین دوره کتاب سال لرستان معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۹۷

همزمان با برگزاری پنجمین دوره انتخاب کتاب سال استان لرستان، از نویسنده لرستانی کتاب ˈبیداری اسلامیˈ نیز به صورت ویژه تجلیل شد.

 خرم آباد-ایلنا: همزمان با برگزاری پنجمین دوره انتخاب کتاب سال استان لرستان، از نویسنده لرستانی کتاب بیداری اسلامˈ نیز به صورت ویژه تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد،در آیین تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره کتاب سال لرستان که شا مگاه دوشنبه نهم بهمن ماه با حضور رئیس حوزه علمیه استان و امام جمعه موقت خرم آباد و جمعی از نویسندگان و فرهیختگان استان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین "علی اسماعیلیان گفت: امسال از نظر کمی و کیفی فعالیت های خوبی در عرصه کتاب شاهد هستیم که در بحث تالیفات و آثار مکتوب اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با اشاره به اینکه بحث کتاب و کتابخوانی یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است، افزود: به همین منظور دستگاههای اجرایی باید بخشی از بودجه خود را برای ایجاد کتابخانه ها در ادارات خود هزینه کنند.
وی اظهار داشت رتبه انتشار کتاب استان لرستان در سال گذشته در میان 31 استان کشور، بیست و پنجم بود که امسال این استان با هفته پله صعود به رده هجدهم دست یافت.
اسماعیلیان اضافه کرد: کتاب‌های منتشر شده در سال 1390 در استان لرستان، 78 عنوان بود که 35 عنوان آن در شش ماهه نخست سال به چاپ رسید اما در ماه ماهه نخست سال جاری 100 عنوان کتاب در استان لرستان منتشر شد.
وی افزود: با وجود برخی مشکلات در حوزه نشر، درصد رشد چاپ کتاب در این استان حدود 80درصد بوده که باعث بالا رفتن رده لرستان در چاپ کتاب شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه سیاست ما حرکت به سمت کیفی و کمی سازی تالیفات است، تصریح کرد: به همین منظور حمایت جدی از مولفان عرصه کتاب می شود تا آنان به سمت پیشرفت و توسعه همه جانبه در این عرصه پیش بروند.
حجت الاسلام اسماعیلیان افزود: برای حمایت ویژه از هنرمندان استان همچنین انجمن مفاخر در استان در دست تاسیس است.
بنا بر رأی هیئت داوران پنجمین دوره انتخاب کتاب سال در لرستان از مجموع 130 عنوان کتاب که به دبیرخانه ارسال شده بود 9 اثر برتر شامل زندگانی حضرت محمد(ص) نوشته عزت‌الله رحمتی‌چاغروند، شیوه‌های موفقیت‌آمیز پایان‌نامه نوشته محمدجعفر مهدیان و لیلا درویشی، نظم پایداری نوشته سید‌امین جوان‌بخت، انقلاب روسیه ترجمه سیدحسن جزایری، اسناد خرم‌آباد تألیف سید‌فرید قاسمی، خنیاگران زاگرس نوشته امیر ماسوری، اثربخشی بازپروری زنان آسیب‌دیده تألیف پوراندوخت قاسمی، اعجاز طبیعت نوشته امین سلاحورزی، احوال و اشعار مرشد بروجردی نوشته احسان جمشیدی به‌عنوان آثار برتر شناخته شدند.
همچنین در گروه هنر کتاب عکس خرم‌آ‌باد تألیف علی‌رضا فروتن برگزیده شد و در گروه کودک و نوجوان اثری معرفی نشد.
بنا‌بر این گزارش در بخش بیداری اسلامی نیز کتاب بیداری اسلامی تألیف علی‌حیدر امیری به‌عنوان اثر ویژه شایسته تقدیر شناخته شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز