خبرگزاری کار ایران

مراسم تجلیل از 596 معلم نمونه در لرستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۸۹

طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی مراسم تجلیل از 596 معلم نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای در خرم‌آباد برگزار شد.

ایلنا: طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، مراسم تجلیل از ۵۹۶ معلم نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی در خرم‌آباد، ضمن تبریک هفته معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری گفت: استاد شهید مرتضی مطهری در همه حوزه‎های اسلامی متخصص، فیلسوفی ارزشمند و اسلام‎‌شناسی به تمام معنا بوده است.

حجت‎الله کلانتری افزود: توجهی که شهید مطهری به جایگاه معلم داشته، نشان از منزلت بالایی است که این قشر دارند و ما هم به تأسی از این بزرگان باید جایگاه و منزلت آن‌ها را تکریم کنیم.

وی با اشاره به اینکه با اجرای نظام رتبه‎بندی، معلمان جایگاهی معادل هیات علمی در دانشگاه‎‌ها پیدا می‌کنند، گفت: با پیاده شدن نظام رتبه‎بندی، معلمان جایگاهی معادل هیات علمی در دانشگاه‎‌ها پیدا می‌کنند، چرا که در سند نگاه به معلم نگاهی کارمندی نیست، بلکه معلم به عنوان یک شخصیت فرهنگی و تربیتی باید به جامعه شناسانده شود و برای تحقق این مهم باید بسترهای مناسب فراهم شود.

کلانتری با بیان اینکه پیروی از اسوه‎‌ها و الگوهای دین از جمله پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) نشان از رفیع بودن جایگاه معلم دارد، افزود: در جهت تکریم مقام معلم طی سال‎های اخیر کارهای خوبی در جهت ارتقا منزلت معلمان در آموزش و پرورش صورت گرفته، اما برای رسیدن به جایگاه واقعی فاصله‎‌ها زیاد بوده که برای پر کردن این فاصله‎‌ها برنامه‎ریزی‎هایی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: نقش و جایگاه معلم در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش بیان شده و برنامه‎ریزی و به کارگیری امکانات و فرصت‎های اجتماعی برای اعتلای فرهنگ عمومی در تکریم و پاسداشت مقام معلم با تأکید بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی امری ضروری بوده که در سند تحول به آن اشاره شده است.

کلانتری افزود: از دیگر برنامه‎های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استقرار نظام‎بخشی صلاحیت‎های عمومی، تخصصی و حرفه‎ای، تعیین ملاک‎های ارزیابی و ارتقا شغلی معلمان براساس نظام معیار اسلامی، و... بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه ۱۰۲ میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس این استان نیاز است، گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۱۷ کلاس درس غیرهوشمند در لرستان وجود دارد که اگر برای هر کلاس درس ۶ میلیون تومان برای هوشمندسازی در نظر بگیریم ۱۰۲ میلیارد تومان در این زمینه اعتبار نیاز است.

در این مراسم از ۵۹۶ معلم نمونه کشوری، استانی و منطقه‎ای تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز