خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان

950 متخلف به محیط زیست لرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۰۱

محمد حسین بازگیر گفت: در سال گذشته 892 پرونده تخلف تشکیل شده است و در این راستا 950 متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.این تخلفات شامل مواردی همچون شکار و صید ممنوع، تخریب محیط زیست و تعلیف دام بوده است.

ایلنا: محمد حسین بازگیر گفت: در سال گذشته ۸۹۲ پرونده تخلف تشکیل شده است و در این راستا ۹۵۰ متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. این تخلفات شامل مواردی همچون شکار و صید ممنوع، تخریب محیط زیست و تعلیف دام بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، در سال گذشته ۸۹۲ پرونده تخلف تشکیل شده است و در این راستا ۹۵۰ متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی افزود: این تخلفات شامل مواردی همچون شکار و صید ممنوع، تخریب محیط زیست و تعلیف دام بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۲۰ میلیون تومان برای ایجاد پاسگاه در محل تالاب‌های لرستان اختصاص یافت، اظهار داشت: در سال‌جاری ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پاسگاه‌های تالاب‌های لرستان اختصاص یافت.
بازگیر درادامه عنوان کرد: تالاب‌ها به عنوان کانون‌های حساس نه تنها دارای تنوع گونه‌ای بسیار بالای جانوری و گیاهی هستند، ‌ بلکه تنوع ژنتیکی در هر یک از گونه‌ها در حد بالایی است و این تنوع به طور عمده در ارتباط مستقیم با تنوع محیط زیست و زیستگاه‌های متشکله در تالاب است.
مدیرکل محیط زیست استان لرستان درادامه اظهار دشت: تالاب‌ها در جلوگیری از فرسایش سواحل دریا‌ها، تثبیت هوای منطقه از لحاظ مقدار بارندگی و دمای محیط، آموزش و تحقیق، تامین علوفه دام، مصارف کشاورزی، استخراج مواد معدنی مثل پتاسیم و فسفر، تصفیه هوای مناطق مجاور، بهره‌برداری و اشتغال مردم حاشیه تالاب، جلوگیری از فرسایش بادی نقاط همجوار، پرورش ماهی و... نیز نقش دارند.
محمد حسین بازگیر با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ارتقا سطح حفاظت تالاب‌های لرستان، اظهار داشت: در این راستا جامع مدیریت تالاب‌های استان لرستان در حال نهایی شدن است.
وی رسالت اصلی محیط زیست را حفاظت از عرصه‌های طبیعی و تنوع زیستی، جلوگیری از آلودگی آب، خاک و هوا دانست و افزود: لزوم فرهنگ سازی و آموزش همگانی و نقش بی‌نظیر صدا و سیما ورسانه‌ها در این خصوص غیر قابل انکار است. به همین دلیل با توجه به محدودیتهای اجرایی، نسخهٔ شفابخش محیط زیست، تغییر نگرش و باورهای مردم است.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان همچنین از احداث پاسگاه‌های محیط بانی در تالابهای لرستان خبرداد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز