خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی؛

کارگران ایرانی خارج از کشور تحت پوشش بیمه‌های مطلوبی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۱۲

معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل گفت: در حال حاضر کارگران ایرانی خارج از کشور تحت پوشش بیمه‌های مطلوب و قابل قبولی قرار دارند.

ایلنا: معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در امور بین الملل گفت: در حال حاضر کارگران ایرانی خارج از کشور تحت پوشش بیمه‌های مطلوب و قابل قبولی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمدتقی حسینی در جمع خبرنگاران افزود: پیش از این پوشش‌های بیمه‌ای مطلوب بازنشستگی و یا از کارافتادگی برای این قشر وجود نداشت، اما هم اکنون با پیگیری‌های وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین وزارت امور خارجه و سازمان تامین اجتماعی، این مشکل کارگران ایرانی حل شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا شرایط به نحوی فراهم شده که کارگران ایرانی خارج از کشور بتوانند با برخورداری از پوشش بیمه، دغدغه بازنشستگی نداشته باشند.

وی با تاکید بر اعزام قانونمند کارگران ایرانی به خارج از کشور تصریح کرد: انتقال تجربیات ایران به سایر کشورها از جمله عراق و افغانستان هم اکنون در مرحله مطلوبی قرار دارد.

حسینی گفت: همچنین اعزام نیروهای متخصص و توانمند ایرانی و صدور خدمات فنی و مهندسی کشور به سایر کشورها از جمله کشورهای جنوبی خایج فارس، قطر، امارات، کویت و عمان در شرایط مطلوبی انجام می‌شود.

وی از اعزام سنتی کارگران به خارج از کشور انتقاد کرد و گفت: برخی از این افراد به دلیل سابقه خانوادگی و یا از طریق دوستان برای کار به خارج از کشور عزیمت می‌کند که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از حمایت این افراد و ایجاد چتر حمایتی مطلوب برای آنان استقبال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز