خبرگزاری کار ایران

احتمال ابطال انتخابات شورای شهر خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۲۷

ایرج عبدی از احتمال ضعیف ابطال انتخابات شورای اسلامی شهر خرم‎آباد خبر داد. نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس معتقد است در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر خرم‎آباد باید براساس مستندات قانونی عمل كرد.

ایلنا: ایرج عبدی از احتمال ضعیف ابطال انتخابات شورای اسلامی شهر خرم‎آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس معتقد است: درخصوص انتخابات شورای اسلامی شهر خرم‎آباد باید بر اساس مستندات قانونی عمل كرد.

در حالیكه 19 روز از برگزاری انتخابات در روز 24 خرداد می‎گذرد ولی هنوز وضعیت منتخبان نهایی شورای اسلامی‎شهر خرم‎آباد به عنوان مركز لرستان مشخص نیست و هر روز صحبت‎های متفاوتی در این زمینه به گوش می‎رسد.
در 27 خرداد ماه یعنی سه روز پس از انتخابات فرماندار خرم‎آباد كه در جمع خبرنگاران حاضر شده بود؛ اسامی برگزیدگان و به نوعی منتخبان شورای اسلامی این شرح را اعلام كرد: سیف‎الدین آشتیانی، رستم كوشكی، فرشته طهماسبی، محسن اقبالی، رضا بیرانوند، جافر وفایی، محمد حسین‎پورحسن آذری، فرشاد سیفی، عبدالله عزیزپور، سبزخدا صفربیرانوند، محمد مهرابی و کرم نعمتی.
همچنین رضا حاصلی، علی جهان‎آرا، صالح کشوری، اسفندیار مرادی‎پور، محمدجعفر همت‎پور و طیبه متشی به عنوان اعضای علی‎البدل انتخاب شدند.
پس ازاعلام این اسامی تا الان صحت یا ابطال انتخابات شورای اسلامی شهر خرم‎آباد توسط هیچ دستگاه پاسخگویی در رسانه‎ها منتشر نشده و این موضوع باعث بروز شایعه‎هایی در بین مردم شده هر چند از لحاظ قانونی باید اعتراضات صورت گرفته مورد رسیدگی قرار گیرد و این خود زمان‎براست.
برخی از كاندیداهایی كه نسبت به روند و شمارش آرا انتخابات این شورا اعتراض داشته بودند در دیدار با ایرج عبدی، نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس خواستار مشخص شدن هر چه سریعتر وضعیت موجود شدند.
این نماینده پس از شنیدن صحبت‎های حاضرین، گفت: برخی دوستان در جریان روند انتخابات شورای اسلامی نیستند، نظارت بر حسن اجرای این انتخابات برعهده نمایندگان گذاشته شده است.
وی با بیان اینكه به عنوان نماینده مردم؛ وظیفه نظارت بر حسن اجرای انتخابات را داریم، در خصوص موارد به اصطلاح مطرح شده تخلف از سوی برخی كاندیداها، تصریح كرد: در جریان ریز و جزئیات این انتخابات هستیم و از روند بازشماری نیز آگاه هستم ولی باید بگویم اختلاف نظر همیشه وجود دارد و این موضوع در صحبت‎های برخی دوستان به عینه مشاهده می‎شود.
این نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس با تاكید بر اینكه براساس مستندات قانونی عمل خواهیم كرد، ادامه داد: روند باید مورد بررسی قرار گیرد، اگر آرای مردم در صندوق‎ها سالم باشد و شمارش اشتباه، پیگیری خواهد شد.
عبدی با بیان اینكه ابطال دست ما نیست ولی اگر تخلفی باشد انتخابات را تایید نمی‎كنیم، اضافه كرد: برخی تخلفات صورت گرفته محرز است ازجمله جعل كارت بازرسی استانداری، ولی باید دید تخلفات تا چه حدی بوده.
وی در خاتمه گفت: صورت جلسه‎ها و مستندات را خواهیم دید و چیزی را كه احساس كنیم درست است انجام خواهیم داد.

این نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس  با اشاره به آخرین وضعیت بازشماری آراء شورای شهر خرم‎آباد، افزود: براساس مواردی که دیده می‎شود ابطال این انتخابات بعید است و به احتمال خیلی زیاد ابطال نمی‎شود.
وی با بیان اینکه معترضین به روند برگزاری انتخابات معترض نیستند بلکه نسبت به شمارش آراء اعتراض دارند، اضافه کرد: درحال حاضر اجازه دادیم که 10 درصد دیگر صندوق‎ها بازشماری شوند و باتوجه به گزارش و مستندات نهادهای مختلف، تنها می‎توانیم صحت یا عدم صحت را تأیید کنیم و نظر نهایی از سوی تهران اعلام می‎شود.
عبدی ادامه داد: در صورت عدم تأیید، شورای شهر نخواهیم داشت و این به ضرر شهر خرم‎آباد خواهد بود چراکه بودجه شهرداری از منابع مردمی تأمین و باید عده‎ای بر هزینه‎کرد آن نظارت داشته باشند.
وی گفت: تاکنون 40 درصد آراء شمارش شده و اگر ضرورت داشته باشد تمام آراء شمارش خواهد شد.
لازم به ذكر است در رابطه با همین انتخابات، ابراهیم آقامحمدی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای لرستان عصر روز گذشته استعفا داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز