خبرگزاری کار ایران

امام جمعه خرم‎آباد:

بسیاری از روستاهای لرستان فاقد مسجد هستند

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۶۷

همچنان ما شاهد هستیم که بسیاری از روستاهای استان فاقد مسجد هستند و رفع این مشکل نیازمند همکاری مسئولان است.

ایلنا: حجت الاسلام سید احمد می‌رعمادی در همایش طلایه داران تبلیغ با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان، ماه ضیافت الهی، بندگی خداوند متعال، صبر و در یک کلام ماه خدا است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، وی با بیان اینکه خداوند متعال که دین اسلام را به عنوان آخرین دین برای بشریت ارزانی کرد راه تبلیغ آن را نیز نشان داد، تصریح کرد: خداوند ساز و کار تبلیغ دین را مشخص کرده و در منابع دینی ما نیز ظرفیتهای فراوانی برای تبلیغ دین بیان شده است.
وی با اشاره به اینکه با همت و تلاش مساجد فراوانی در روستاهای متعدد استان ساخته شده است، یادآور شد: اما همچنان ما شاهد هستیم که بسیاری از روستاهای استان فاقد مسجد هستند و رفع این مشکل نیازمند همکاری مسئولان است.
 نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مبلغان باید هجمه‌های روانی شدید علیه نظام، انقلاب و رهبری را پاسخگو باشند، گفت: روحانیت در خنثی کردن تبلیغات دشمنان نقش کلیدی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر اینکه یکی از ظرفیت‌ها برای تبلیغ دین اسلام ماه رمضان است، گفت: ماه رمضان ماهی است که دارای عظمت، کرامت و شرافت است.
حجت الاسلام می‌رعمادی با اشاره به اینکه عظمت ماه رمضان به نزول قرآن در این ماه است، افزود: کرامت ماه رمضان به وجوب روزه در این ماه و شرافت آن به شبهای لیله القدر در این ماه مبارک است.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه تمام امور در ماه مبارک رمضان منتسب به خداوند است، اظهار داشت: کسانی که در ماه مبارک رمضان روزه دار هستند اولیاء الله نام دارند و در پایان نیز به لقاء الله می‌رسند.
حجت الاسلام می‌رعمادی با تاکید بر اینکه مبلغان باید از ظرفیت ماه رمضان برای تبلیغ دین خدا استفاده کنند، تصریح کرد: مساجد، تکایا و حسینیه‌ها یک ظرفیت تبلیغی محسوب می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه امروز دیگر زندگی عشایری به صورت زندگی ثابت درآمده است، اظهار داشت: در چنین شرایطی نیازمند به کار فرهنگی و مذهبی در روستاهای مختلف هستیم که برای تحقق این امر تشویق و ترغیب به مسجد سازی ضروری است.
حجت الاسلام می‌رعمادی با تاکید بر اینکه مساجد پایگاه دین و روحانیت است، یادآور شد: مبلغان در مدت زمان حضور خود در روستا‌ها و شهرستان‌ها برای تبلیغ ساخت مساجد باید همت کنند.
وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن در ماه رمضان را باید به عنوان یک سنت حسنه دنبال کرد، اظهار داشت: مبلغان سعی کنند تلاوت روزانه قرآن در مساجد را به عنوان یک سنت حسنه دنبال کنند.
امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز روحانیت بیش از گذشته در دل مردم محبوبیت دارد، گفت: اعتقاد و باور مردم نسبت به روحانیت همچنان قوی است.
حجت الاسلام می‌رعمادی با بیان اینکه دلهای مشتاق مردم و به خصوص جوانان تشنه کلام روحانیت است، اظهار داشت: مردم از تمام برنامه‌های مساجد به خصوص فعالیتهایی که بر محور قرآن است استقبال می‌کنند.
وی یادآور شد: البته لازم است که مبلغان و روحانیو با زبان ساده با مردم سخن بگویند.
نمانیده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل تربیتی و اخلاقی باید در اولویت کاری مبلغان باشد، گفت: مردم دوس دارند کسی آن‌ها را امیدوار کند و با کلام خود آرامش را در زندگی آن‌ها وارد کند.
حجت الاسلام می‌رعمادی با بیان اینکه مردم در زندگی خود مشکلات بسیاری دارند، تصریح کرد: مبلغان باید با کلام خود در دلهای آن‌ها نسبت به خداوند دلبستگی ایجاد کنند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه دشمنان ایران اسلامی در کمین هستند و از طریق شبکه‌های تلویزیونی، ماهواره‌ای، رادیویی و... شبانه روز علیه انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، افزود: دشمنان شبانه روز علیه روحانیت، اسلام، ولایت فقیه و انقلاب تبلیغ می‌کنند.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه دفاع از رهبری و انقلاب در شرایط کنونی ضروری است، اظهار داشت: مبلغان باید در تبلیغ‌های خود نقش و جایگاه رهبری را پررنگ‌تر کنند.
حجت الاسلام می‌رعمادی با تاکید بر اینکه مبلغان باید هجمه‌های روانی شدید علیه نظام، انقلاب و رهبری را پاسخگو باشند، ادامه داد: روحانیت در خنثی کردن تبلیغات دشمنان نقش کلیدی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز