خبرگزاری کار ایران

مسوول كارگروه محیط زیست اتاق بازرگانی خرم‌آباد:

تخریب جنگل‌ها و درختان یكی از مشكلات بزرگ لرستان است

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۵۹

خاصیت اصلی جنگل‌ها، افزایش نفوذپذیری خاك است و وجود درختان در یك منطقه باعث جمع شدن آب و ایجاد سفره‌های غنی آب زیرزمینی در آن نقطه است.

ایلنا: خاصیت اصلی جنگل‌ها، افزایش نفوذپذیری خاك است و وجود درختان در یك منطقه باعث جمع شدن آب و ایجاد سفره‌های غنی آب زیرزمینی در آن نقطه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مسوول كارگروه محیط زیست اتاق بازرگانی خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: بر اساس اظهار نظر كارشناسان استانداری لرستان، به دلیل قطع بی‌رویه درختان این شهرستان، سطح آب زیرزمینی كوهدشت 40 متر كاهش یافته است.

سیدمحمد قاسمی با بیان این كه از حدود 550 میلی‌‌متر بارندگی سالانه در این استان چیزی از آب‌های روان لرستان عاید مردم آن نمی‌شود، افزود: پس از اهواز، خرم‌آباد گرم‌ترین مركز استان كشور است كه دلیل اصلی افزایش دما مربوط به كاهش میزان جنگل‌ها در لرستان است.

وی با اذعان به این كه 60 درصد اكسیژن جهان را جنگل‌ها تولید می‌كنند، تصریح كرد: درختان با عمل فتوسنتز، گاز دی اكسید كربن محیط پیرامون‌شان را جذب كرده و اكسیژن تولید می‌كنند.

قاسمی تخریب جنگل‌ها و درختان را یكی از مشكل بزرگ استان لرستان برشمرد و بیان داشت: وظیفه اصلی ما حفظ ثروت‌های لرستان است و باید دولت را متقاعد كنیم هر چه زودتر فكری برای این معضل بنماید.

وی اظهار داشت: در صورت ادامه روند فعلی، ظرف سال‌های آینده 80 درصد جنگل‌های زاگرس از بین می‌روند. این فعال محیط زیست تصریح كرد: قطع درختان با افزایش دمای هوا، بحران كم‌آبی، آلودگی هوا، مسأله تنفس سالم و اكسیژن كافی ارتباط مستقیم دارد و به جاست اطلاع‌رسانی مناسب توسط خبرنگاران در این زمینه صورت پذیرد تا مردم در این زمینه آگاهی پیدا كنند.

در این جلسه مقرر شد انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حامی محیط زیست در لرستان تشكیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز