خبرگزاری کار ایران

شهردار خرم آباد:

كارخانه كمپوست توسط شهرداری خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۰۲

شهردار مركز لرستان بر ضرورت احداث و راه اندازی كارخانه كمپوست توسط شهرداری خرم آباد تاكید و از راه اندازی كارخانه پردازش زباله تا بهمن‎ماه سال جاری خبر داد.

ایلنا: شهردار مركز لرستان بر ضرورت احداث و راه اندازی كارخانه كمپوست توسط شهرداری خرم آباد تاكید و از راه اندازی كارخانه پردازش زباله تا بهمن‎ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آّباد، هرمز نصیری در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۸۵ قراردادی در این زمینه منعقد شده، ولی تاکنون این قرارداد بلاتکلیف مانده و از سوی شهرداری هم پیگیری‎های جدی‎ صورت نگرفته بود.
وی افزود: پس از پیگیری‎های اخیر شرکت طرف قرارداد ملزم به اجرای تعهدات خود شده و ساخت ماشین‌آلات مربوطه به خط پردازش شروع شده و تا پایان بهمن‎ماه سال‎جاری نصب و راه‎اندازی خواهد شد.
شهردار اظهار کرد: با اجرای خط پردازش حجم زباله جهت دفن بسیار کم می‌‎شود و مواد بازیافتی دوباره به چرخه تولید برگردانده و از اتلاف این سرمایه ملی جلوگیری می‌شود.
نصیری گفت: بر اساس قانون برنامه پنج‌ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تکلیف قانونی شهرداری‎های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت باید پسماندهای خود را با روش‎های اشاره شده در این قانون بازیافت کنند. بنابراین شهرداری خرم آباد این طرح را در دو فاز به اجرا خواهد گذاشت.
وی افزود: تاکنون بیش از ۶ میلیارد و هفتصد میلیون ریال بابت خرید ماشین آلات پرداخت شده و جهت سوله و اجرای فوندانسیون و مراحل امتیاز برق و ساختمان اداری و دیگر ملزومات نیز ۹ میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال هزینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز