خبرگزاری کار ایران

شهردار خرم آباد:

ساماندهی پل شکسته آرزوی دیرینه مردم خرم آباد است

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۵۸

شهردار مرکز استان در جلسه شورای اداری شهرداری گفت: ساماندهی پل شکسته شاپوری آرزوی دیرینه مردم شهر خرم‌آباد است و بایستی همه با هم تلاش کنیم که از این اثر باستانی صیانت کنیم.

ایلنا: ساماندهی پل شکسته شاپوری آرزوی دیرینه مردم شهر خرم‌آباد است و بایستی همه با هم تلاش کنیم که از این اثر باستانی صیانت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هرمز نصیری خاطرنشان ساخت: شهر خرم آباد یک کلکسیون بی‌نظیری از آثار تاریخی و فرهنگی است و همه مردم و مسئولین بایستی برای حفظ و احیای پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهر تلاش کنند.

وی افزود: شهرداری پیش از این هم اعلام نموده که برای برای ساماندهی محوطه باستانی پل شکسته و ایجاد مجتمع تفریحی فرهنگی در این محدوده آمادگی دارد و چنانچه زمینه آن فراهم شود، در یوم جاری پروژه ساماندهی را کلید خواهد زد.

هرمز نصیری با اشاره به اینکه اراضی این محدوده باستانی در تملک شخصی است، گفت: هرچند که پل تاریخی شاپوری در خارج از محدوده خدماتی شهرداری است اما در صورتی که اراضی این محوطه باستانی از سوی میراث فرهنگی تملک شود و در محدوده خدماتی شهر خرم آباد قرار گیرد، شهرداری آمادگی دارد در اولین فرصت نسبت به ساماندهی این اثر باستانی همکاری‌های لازم را به عمل آورد.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های فرهنگی شهر خرم آباد تعدد آثار تاریخی در محدوده شهری آن است و مردم این شهر تعلق خاطری عجیب به این آثار باستانی دارند و ما هرچه در توان داریم باید برای حفاظت و بهره برداری هرچه بیشتر از این ظرفیتهای ملی به کار بریم.

شهردار خرم آباد با تأکید بر اینکه ساخت این مجتمع فرهنگی تفریحی می‌تواند یک ظرفیت ملی محسوب شود، اظهار داشت: همه ما باید با همکاری همه جانبه مردم و مسؤولان سعی در حفظ این بنای جهانی داشته و آن را به عنوان یادگاری در سطح ملی و استانی حفظ کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز