خبرگزاری کار ایران

در مرداد ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رخ داد؛

كاهش 36 درصدی غرق شدگان در دریای مازندران/ 84 درصد غرق شدگان غیربومی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۸۸

اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر كشور دارد و تلاش مسئولین استانی به تنهایی چاره‌ساز نخواهد بود.

ایلنا: مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در مرداد ماه سال‌جاری تعداد ۴۳ نفر (۴۱مرد و مابقی زن) در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶درصد کاهش داشت.

به گزارش ایلنا از ساری، دکتر علی عباسی افزود: از اول خرداد ماه تاکنون تعداد ۱۳۱ نفر در دریای مازندران غرق شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشت. تیرماه با ۶۴ مورد، خرداد با ۲۲ و مرداد با ۴۳ مورد به ترتیب دارای بیشترین آمار غرقی است.

وی با اشاره به اینکه در سه روز اول شهریور ۲ نفر در دریا غرق شدند افزود: شهرستان‌های محمودآباد با ۳۳، بابلسر با ۲۱ و نور با ۱۸، نوشهربا ۱۷ مورد بیشترین آمار غرقی را داشتند.

وی تصریح کرد: بیشترین سنین غرق شدگان را ۲۱ الی ۳۰ سال با ۶۰ مورد و ۱۱ الی ۲۰ سال با ۲۸ مورد اعلام کرد.

عباسی شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر و... از دلایل بروز حادثه برای گردشگران دانست و افزود: با توجه به اینکه ۸۴درصد از مغروقین از قشر غیربومی و مسافر هستند لذا به نظر می‌رسد اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولین استانی به تنهایی چاره ساز نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز