خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری ساری:

بسیاری از واحد‌های تولیدی در تامین هزینه‌های انرژی خود زمین‌گیر شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۱۶

متاسفانه به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، نوسانات ارزی و عدم وجود نقدینگی، درحال حاضر واحدهای صنعتی در تولید و فروش محصولات خود دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

ایلنا: ناصر وفایی نژاد رئیس شورای اسلامی کار شهرداری ساری گفت: برخی کار فرمایان به دلیل کمبود پوشش بیمه تامین اجتماعی، کارگران خود را بیمه تکمیلی درمان کرده‌اند، ولی دولت هیچ کمکی در این رابطه به کارفرمایان نکرده است و کارفرمایان هم سالانه با پرداخت حق بیمه‌های بالا هزینه‌های زیادی را در این خصوص متحمل می‌شوند.

عضو هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، کارخانجات مازندران در گفتگو با ایلنا، افزود: متاسفانه به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، نوسانات ارزی و عدم وجود نقدینگی، درحال حاضر واحدهای صنعتی در تولید و فروش محصولات خود دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری ساری در توضیح این مطلب گفت: در حال حاضر به دلیل نوسانات ارزی هر تولید کننده باید مواد اولیه خود را به صورت نقدی تهیه و کالای خود را به صورت مدت‌دار بفروشد.

وفایی نژاد خاطر نشان ساخت: بسیاری از این واحد‌ها در تامین هزینه‌های آب و برق خود زمین‌گیر شده‌اند و همین عوامل باعث رکود چرخه تولید و عدم برگشت به موقع سرمایه تولیدکنندگان و در ‌‌نهایت فشار بر قشر کارگر شده است.

عضو هیئت مدیره کانون هماهنگی شورا های اسلامی کار، کارخانجات مازندران تصریح نمود: به همین خاطر معتقدم که یکی از اولویت‌های مهم وزیر کار دکتر ربیعی، باید پرداخت تسهیلات با درصد کم و احیای قانون اجرا نشده پرداخت یارانه به تولیدکنندگان باشد.

وفایی نژاد در ادامه در خصوص وضعیت تامین اجتماعی کارگران در طول این ۸ سال گفت: متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین لطماتی که در سال‌های اخیر قشر کارگر به آن دچار شد؛ وضعیت بد تامین اجتماعی و به خصوص درمان این طبقه زحمت‌کش و ضعیف جامعه بود.

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری‌ ساری اضافه نمود: با وجود تامین اجتماعی هر ماه ۹ /۲۷ درصد حقوق كارگران را کسر می‌کند، حتی در بیمارستان‌های خودشان هم خدمات مناسب ارائه نمی‌كنند.
این مقام كارگری در ادامه گفت: متاسفانه بیمارستان‌های تامین اجتماعی دارو ندارند و فقط کسانی می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند که بیمه تکمیلی داشته باشند.

وفایی نژاد تصریح نمود: سهم درمان دفترچه تامین اجتماعی در زمان قبل از این دولت ۷۰ به ۳۰ بود، در حالی که هم‌اکنون این نسبت برعکس شده است.

وی در پایان با بیان این مطلب که قرارداد‌های موقت کارگران نوعی برده‌داری نوین است، گفت: متاسفانه بسیاری از کارفرمایان به دلیل وضعیت نابسامان و نبود امنیت سرمایه‌گذاری در تولید از کارگران قراردادهای سفید امضا می‌گیرند و بسیاری از کارگران مزدی پایین‌تر از حداقل دستمزد وزارت کار دریافت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز