خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی مازندران:

مازندران به‌عنوان یك استان ملی باید از اعتبارات تخصیصی ملی بهره‌مند شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۵۹

استان مازندران یك استان ملی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی است و اعتبارات تخصیصی ملی به آن نیز باید در اولویت قرار گیرد.

ایلنا: عباسعلی وفایی‌نژاد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد گفت: در مجموع ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی بمساحت ۱۸۶۹ هکتار در استان وجود دارد که شامل ۲۶ شهرک صنعتی بوسعت ۱۶۸۴ هکتار و ۱۲ ناحیه صنعتی بوسعت ۱۸۵ هکتار گردیده و تاکنون ۲۲۸۹ واحد صنعتی با پیش بینی اشتغال ۶۲۳۳۱ نفر و حجم سرمایه گذاری ۳۴۶۳۶ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر شده‌اند و از این تعداد قرارداد منعقد شده، تعداد ۱۳۷۱ واحد تولیدی و صنعتی با ظرفیت اشتغال ۳۶۵۹۲ نفر و با حجم سرمایه گذاری ۱۶۲۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا از ساری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران اظهار داشت: ایجاد ۱۱۸ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۵۰ کیلومتر شبکه توزیع آب، احداث ۵ پست کامپکت اختصاصی برق، ایجاد ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال برق ۲۰ کیلو ولت، ایجاد ۱۲۹ کیلومتر شبکه توزیع برق و احداث ۱۱ تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت پالایش ۶۴۲۵ مترمکعب در شبانه روز، برقراری ۳۴ کیلومتر راه دسترسی، احداث ۷۱ واحد کارگاهی و استقرار ۳ دستگاه ماشین آتش نشانی با اعتبار هزینه ۱۰ میلیارد ریال، از مهم‌ترین کارهای عمرانی شرکت شهرکهای صنعتی استان است.

وفایی‌نژاد افزود: استان مازندران یک استان ملی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی است و اعتبارات تخصیصی ملی به آن نیز باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان داشت: ایجاد ۱۰۷ کیلومتر شبکه گازرسانی در ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی که در راستای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، یک ظرفیت را در بخش صنعت خصوصاً شهرک‌ها و نواحی صنعتی به وجود آورده است.

وفایی‌نژاد تصریح کرد: در سال گذشته، تعداد ۴۶۹ مورد اخطار مالی و عدم ساخت و ساز به صاحبان صنایع در شهرکهـا و نواحی صنعتی ارسال شده و با فسخ قرارداد ۶۵ واحد صنعتی و تولیدی راکد که با دریافت زمین صنعتی، اقدام به ساخت و ساز ننموده‌اند، فرصت برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران جدید ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران ادامه داد: مهم‌ترین مشکل و چالش رو به روی شرکت، کمبود زمین صنعتی در استان بوده که در آینده، مازندران با مشکل زمین در بحث صنعت روبرو خواهد شد و مشکل دیگر، بحث زمینهای اوقافی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بوده که بیش از ۱۵۰ هکتار زمین اوقافی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود دارد که مشکلاتی را برای صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی، بمنظور دریافت تسهیلات بانکی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام طالبی رئیس کل دادگستری استان مازندران در این نشست گفت: باید در سطح استان، برای ایجاد شهرکهای صنعتی، از زمینهایی که کاربری کشاورزی ندارند استفاده شود و برای رفع محدودیت‌ها باید اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان اظهار داشت: متمرکز شدن شهرکهای صنعتی، در استفاده از خدمات رسانی بهتر و ارائه زیرساختهای مناسب، مؤثر است.

وی افزود: سرمایه گذاران جدید در صورتیکه بخواهند تولید جدیدی ایجاد کنند هیچ مانعی برای سرمایه گذاری در مازندران وجود ندارد.

حجت الاسلام جعفری دبیر حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان نیز در این جلسه گفت: شهرک‌های صنعتی یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان است و با برنامه ریزی درست و استفاده بهینه و بهره وری کامل، از این ظرفیت عظیم بهره‌مند خواهیم شد.

دادستان مرکز استان اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی به‌دلیل مشکلات و چالش‌ها نتوانسته‌اند جایگاه خود در صنعت را پیدا کنند که مهم‌ترین آن‌ها شامل عدم اخذ اسناد مالکیت، عدم نقدینگی، مزاحمت‌های محلی و کمبود اعتبارات استانی است.

جعفری تأکید کرد: شناخت کامل‌تر و دقیق‌تر، از آخرین وضعیت و ظرفیتهای شهرک‌های صنعتی، در همراهی و همآهنگی دستگاه‌های اجرایی مؤثر است.

وی بیان داشت: حمایت از تولیـد و اشتغـال، در دستور کار جدی کمیتـه حمایت قضـایی از سرمایه گذاری در استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز