خبرگزاری کار ایران

مدیر كل انتقال خون مازندران خبرداد:

افزایش 2 درصدی اهدای خون در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۱۶

انتقال خون مازندران به لحاظ دریافت خون بعد از استان‌های تهران و فارس جایگاه سوم را در كشور دارد.

ایلنا: اسماعیل پوریانی، مدیر کل انتقال خون مازندران گفت: در ۵ ماهه نخست سال ۹۲ مردم نوعدوست و ایثار گر مازندران ۵۸۶۰۷ واحد معادل ۲۶۳۷۳۱۵۰ سی سی خون اهدا کردند.

به گزارش ایلنا از ساری، در ۵ ماهه نخست امسال ۷۲۸۷۵ نفر به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد ۵۸۶۰۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که این آمار نسبت به ایام مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش داشته است.

پوریانی افزود: انتقال خون مازندران به لحاظ دریافت خون بعد از استان‌های تهران و فارس جایگاه سوم را در کشور دارد ودر طی این مدت نیز پایگاه‌های ساری، آمل و بابل نسبت به دیگر پایگاه‌های سطح استان به ترتیب بیشترین آمار اهدای خون را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین یاد آور شد: از مجموع خونگیری‌ها ۳۱۹۱۸ نفر اهداکننده مستمر، ۱۴۳۴۷ نفر دارای سابقه اهدای خون و مابقی اهداکننده بار اول بوده‌اند. و در مجموع نیز ۷۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در طی این ۵ ماه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از این مرکز ارسال شد.

مدیر کل انتقال خون مازندران همچنین اظهار داشت: برای اولین بار از بهمن و اسفند سال ۹۱ و از ابتدای سال ۹۲ تا کنون هیچ نوع واردات خونی از استانهای همجوار به این استان صورت نگرفت و این امر می‌سر نمی‌شد جز با تلاشهای مجدانه رسانه ملی، اصحاب قلم، رسانه‌ها، تلاش‌های شبانه روزی پرسنل زحمتکش انتقال خون، خصوصا همراهی و حضور پرشور مردم نوع‌دوست استان مازندران که همه ایام سال؛ انتقال خون را یاری رساندند و نیاز خونی بیماران استان را مرتفع ساختند.

پوریانی در پایان از مردم مازندارن خواست به منظور اینکه انتقال خون مازندران با کمبود ذخایر خونی مواجه نشود همانند گذشته جهت اهدای خون در پایگاه‌ها حضور فعال داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز