خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن آمل خبرداد:

صدور بیش از 30 هزار سند روستایی در آمل

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۳۷

برای سال‌جاری سهمیه واگذاری 2500 سند روستایی برای این شهرستان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود این میزان با رشد 121 درصدی روبه‌رو شود.

ایلنا: رئیس بنیادمسکن آمل گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار جلد سند روستایی صادر شده است.

به گزارش ایلنا از آمل، اسماعیل علوی در مراسم واگذاری سند روستایی در روستای بوران بخش دشت‌سر با اشاره به اینکه بخشی از این مجلد‌ها مربوط به شهرستان محمودآباد است که سال‌های گذشته از آمل جدا شده است، یادآور شد: تاکنون برای ۲۱هزار واحد روستایی در آمل سند صادر شده است.

وی با تاکید بر مزیت‌های صدور اسناد مالکیت واحدهای روستایی تصریح کرد: وصل شدن به سامانه یو‌ تی‌ ام و نقشه جهانی از مزیت‌های اسناد مالکیت است و طبق قوانین این اسناد قابل دستکاری و جعل نیستند و نمی‌توان آن را برای بیش از یک نفر صادر کرد.

علوی با تاکید بر اینکه واگذاری اسناد مالکیت روستایی زمینه را برای روستاییان در دریافت تسهیلات بهسازی مسکن فراهم می‌کند، افزود: در این زمینه واگذاری اسناد مالکیت از برنامه سوم توسعه آغاز شده و ادامه دارد و به عنوان یک پشتوانه برای کشاورزان به شمار می‌رود.

رئیس بنیاد مسکن آمل با اعلام اینکه، اظهار داشت: برای سال‌جاری سهمیه واگذاری ۲۵۰۰ سند روستایی برای این شهرستان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود این میزان با رشد ۱۲۱ درصدی روبه‌رو شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰۰ سند روستایی برای واگذاری آماده شده است، یادآور شد: واگذاری اسناد مالکیت روستایی تا پایان امسال به ۳ هزار سند بالغ می‌شود.

علوی با اعلام اینکه در ۳۴۴روستا در این شهرستان برای ۱۹۰ روستا در طرح هادی تهیه شده است، اذعان داشت: بیش از ۵۰ روستای این شهرستان دارای بیش از ۷۰ خانوار هستند و برای حدود ۴۰ روستا نیز با این تعداد جمعیت طرح هادی تهیه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح‌های هادی در افق ۱۰ساله تهیه می‌شود، گفت: اجرای طرح‌های هادی منوط به تمایل و اراده‌ای اهالی روستا‌ها است که با بازگشایی شبکه معابر زمینه را برای تصویب و ابلاغ طرح هادی میسر می‌کنند.

وی با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی نیز از دغدغه‌های بنیاد مسکن است، یادآور شد: کاهش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها از اهداف اعطای این تسهیلات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز