خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران:

تعامل اعضای شوراها موجب توسعه روستایی و شهری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۸۴

شورای اسلامی یک ظرفیت و فرصت است و در کنار یک نهاد اجتماعی، یک نهاد سیاسی است./ شوراها باید از وجود نخبگانی که در داخل و بیرون ازروستا زندگی می‌کنند استفاده کنند.

ایلنا: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: تعامل و مشارکت اعضای شورا‌ها موجب توسعه روستایی و شهری می‌شود.

به گزارش ایلنا از آمل، رضا آزادی‌کناری صبح امروز در نخستین همایش چهارمین دوره شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی آمل با بیان اینکه خداوند فرصت‌های که به ما می‌دهد باید تمام استفاده به کار بریم، یادآور شد: شورای اسلامی یک ظرفیت و فرصت است و در کنار یک نهاد اجتماعی، یک نهاد سیاسی است.

وی با بیان اینکه شورا‌ها باید از عبرت‌ها درس بگیرند و ببینند که در گذشته چه ضعف‌هایی داشتند به رفع این ضعف‌ها بپردازند، تصریح کرد: اگر چه جای تقدیر و تشکر به این افراد برای زحمات شش ساله آن‌ها وجود دارد و از سوی امور روستایی به هفت هزار از اعضای شوراهای دوره سوم لوح تقدیر اهدا شد.

آزادی‌کناری با تاکید براینکه شورا‌ها در اولین اقدام خود در جهت توسعه روستایی بودجه محوری است و برای این راه نیاز به برنامه و نقشه است، اظهار داشت: این نقشه بر مبنی خواسته‌ها و نیاز است و براساس درآمد باید به توسعه روستایی پرداخت مشکلی که در دوره‌های قبل شورا‌ها وجود داشت.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌ها استانداری مازندران با اعلام اینکه شورا‌ها باید از وجود نخبگانی که در داخل و بیرون ازروستا زندگی می‌کنند، استفاده کنند، اذعان داشت: دهیاران در اجرای این پروژه‌ها باید نظارت داشته باشد و براساس بودجه به ادامه پروژه داشته باشد مدیریت کار شما باید براساس بودجه صورت گیرد.

وی اجرای دو کار ارتقای دانش و بینش شما را از وظایف بخشداران بیان کرد و گفت: هر کدام از اعضای شورا‌ها باید برای توسعه و آبادانی روستا آموزش لازم را ببینند.

آزادی‌کناری با تاکید براینکه شورا‌ها در اجرای توسعه روستایی مفاهیم اولیه‌ای چون بودجه و اعتبار و فرق آن دو، درآمد عمرانی و جاری، تلفیق بودجه را بدانند، افزود: در صورت ندانستن این اصلاحات بخشداران باید به شما‌ها توضیح دهند و این آموزش از تکلیف مسئولان است.

این مسئول مهم‌ترین چیز در روستا‌ها ساخت‌وساز بیان و عنوان کرد: اعضای شرا‌ها و دهیاران در این راستا باید از اجرای قوانینی چون بافت، حریم، ساخت‌وساز مجاز، صدور پروانه، خانه بافت، فاصله حریم با حریم شهری اطلاع داشته باشند.

به گفته وی: شورا‌ها باید برای مدیریت روستا به محیط زیست، بهداشت و مدیریت زباله توجه کرد که متاسفانه در حال حاضر معضلی که در استان دست به گریبان آن بحث دپوی زباله است که با توجه به طبیعت زیبای مازندران با این مشکل بزرگ مواجه است.

آزادی‌کناری با تاکید براینکه شورا‌ها می‌توانند با مشورت بزرگان در تفکیک زباله‌ها و پسماند آن تدابیر بیاندیشند، ابرازد اشت: باید برای مدیریت پسماند‌ها فکری کرد در غیر این صورت در آینده با مشکل بر می‌خورد.

وی ادامه داد: مدیریت کارهای روستا‌ها و شهر‌ها بحث کار جمعی است در مدیریت روستایی اعضای شورا‌ها به طور یکسان و یک‌دست فکر کنند با کار جمعی، تعامل، همکاری و مشارکت می‌توان به توسعه روستایی و شهری پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز