خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مركز خیریه معلولین نوشیروانی بابل خبرداد:

پرداخت۳۰ درصد هزینه معلولین به صورت یارانه از سوی بهزیستی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۰۲

هزینه نگهداری و خدمات دهی به معلولین بردوش مردم نوعدوست و خیرین استان مازندران به خصوص شهروندان بابلی است.

ایلنا: مدیرعامل مرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل گفت: فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران در اطلاع رسانی‌های پزشکی و بهداشتی برای پیشگیری از تولد کودکان معلول تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا از بابل، رضا پورقلی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل در جمع خبرنگاران بیان کرد: این مرکز یکصد و ۳۵ معلول ذهنی را که ۳۵ درصد از آنان ناشی از ازدواج‌های فامیلی هستند را زیر پوشش خود دارد.

وی ادامه داد: مراقبت‌های دوران بارداری، اجتناب از بارداری‌های بالای ۳۵ سال و زیر ۱۸ سال، مصرف نکردن دارو بدون تجویز پزشک در دوران بارداری، از جمله مواردی است که می‌تواند در جلوگیری از تولد کودک معلول در خانواده‌ها جلوگیری کند.

وی مجددانه از زوج‌های جوان خواست که قبل از ازدواج، مشاوره‌های ژنیتیکی را فراموش نکنند.

پورقلی گفت: در یک سال اخیر تعداد ۱۲۵ گروه دانش آموزی، دانشجویی و مردمی از مرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل بازدید کردند.

وی بیان داشت: ۳۰ درصد هزینه معلولین به صورت یارانه از سوی اداره کل بهزیستی مازندران پرداخت می‌شود ولی هزینه اصلی نگهداری و خدمات دهی به معلولین بردوش مردم نوعدوست و خیرین استان مازندران به خصوص شهروندان بابلی است.

پور قلی در ادامه ضمن بیان یاد و خاطره خیر بزرگ مرحوم نوشیروانی اظهارداشت: مرحوم سید حسین فلاح نوشیروانی ۴۰ مرکز اعم از مرکز خیریه، مسجد، حمام ومراکز آموزشی و تربیتی از جمله دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را احداث و وقف مردم کرده است.

مدیرعامل مرکز خیریه نوشیروانی بابل افزود: خیرین مازندرانی می‌توانند کمک‌های نقدی خودشان را به حساب مرکز معلولین نوشیروانی بابل به شماره ۱۶۳۱۲۳۳۰۰۴ بانک ملت شعبه شریعتی بابل واریز کنند.

پورقلی همچنین از مردم و مسئولان خواست تا جهت کسب اطلاعات به سایت www. mnmn. irمرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل مراجعه کنند.

در ادامه همچنین امام جمعه بابل با تاکید بر انجام امور خیر و نیکو کاری، نیت خیرخواهانه مرحوم نوشیروانی را عامل و باعث بقای مرکز خیریه معلولین این شهر دانست.

حجت الاسلام حسن روحانی همچنین این مرکز را یکی از قدیمی‌ترین مراکز خیریه در استان مازندران دانست و اظهار کرد: بعد از گذشت سال‌ها از احداث مرکر خیریه معلولین بابل همچنان خیرین با حضور خود در این مرکز به بیان احساسات و عواطف خودشان می‌پردازند.

وی افزود: اگر این مرکز خیریه نبود امروز خانواده‌های معلولین با مشکلات زیادی برای نگهداری و سرپرستی این افراد مواجه بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز