خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

دخانیات صنعتی مهم در توسعه کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۱۱

شركت دخانیات جهت گیری 2 هزار هكتاری كشت توتون در مازندران را در دستور كار قرار دهد./صنایع تبدیلی کشاورزی در استان به حمایت سرمایه گذاران نیاز دارد.

ایلنا: سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران در مراسم افتتاح پروژه مشترک تولید سیگار میان ایران و کرواسی که در شرکت دخانیات مازندران برگزار شد به آغاز به کار این خط، بیان داشت: باید گام‌های لازم برای توسعه و تکمیل این خط طبق برنامه برداشته شود.

به گزارش ایلنا از ساری، طاهایی با اشاره به اینکه شعار امروز صنعت دخانیات، تولید برای صادرات است، عنوان نمود: تمهیدات لازم در راستای تکمیل دیگر خطوط این کارخانه اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه دخانیات صنعتی مهم در توسعه کشاورزی است اظهارداشت: توتون به عنوان مواد اولیه آن از فعالیت کشاورزی تامین می‌شود که انتظار می‌رود کشت توتون به عنوان مواد اولیه تولید سیگار در استان‌های شمالی به ویژه مازندران مدنظر قرار گیرد.

استاندار مازندران یادآور شد: صنایع تبدیلی کشاورزی در استان به حمایت سرمایه گذاران نیاز دارد.

استاندار با بیان این نکته که دخانیات، ترکیبی از کشت و صنعت و از این نظر بسیار با اهمیت است، یاد آور شد: با این نگاه بایست صنعت دخانیات را پشتیبانی نمود.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار هکتار اراضی شیب دار در مازندران و لزوم افزایش سطح زیر کشت توتون در استان، تصریح کرد: شرکت دخانیات جهت گیری ۲ هزار هکتاری کشت توتون در مازندران را در دستور کار قرار دهد.

طاهایی با اشاره به مشارکت کم نظیر مردم مازندران گفت: مردم مازندران با مشارکت ۹۳ درصدی در انتخابات ۲۴خرداد ریاست جمهوری و شورای اسلامی حماسه سیاسی خلق کردن و در حال حاضر در انتظار محقق شدن حماسه اقتصادی هستند.

وی در پایان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید به به دولت تدبیر و امیداکمک کنیم گفت: دولت یازدهم اعتدال و تدبیر را برای توسعه تمامی مناطق کشور به ویژه مازندران در نظر خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز