خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مازندران در گفتگو با ایلنا:

12 هزار تعاونی در سطح مازندران بر اساس شاخصهای ملی وجود دارد

در استان مازندران ۱۲ هزار تعاونی وجود دارد که بر اساس شاخصهای ملی در بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات بیشترین حوضه را دارا هستند.

ساری - ایلنا: مدیر کل اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران گفت: در استان مازندران ۱۲ هزار تعاونی وجود دارد که بر اساس شاخصهای ملی در بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات بیشترین حوزه را دارا هستند.

علی بابایی کارنامی صبح پنجشنبه در گفتگو با ایلنا با اذعان به اینکه در حال حاضر از این تعداد تنها ۴هزارو ۷۰۰ تعاونی فعال هستند، افزود: یک سوم دیگر از این تعاونی‌ها نیمه فعال و بقیه بصورت راکت هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم با رویکردی که دولت در این بخش خصوصاً در رسیدن به نقش چند درصدی اقتصاد ملی دنبال می‌کند تا پایان سال جاری اکثر تعاونی‌ها روبصورت اساسی ساماندهی نماییم.

بابایی در خصوص فعال بودن ویا نبودن برخی از این تعاونی‌ها اظهار داشت: بخشی ازاین علت‌ها به کارگزاران دولت برمی گردد و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در این راستا سه نقش هدایت، حمایت واموزش را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عموماً تعاونی‌ها بنا بر اقتضائات زمانی، ترتیبات و منابع مالی از دولت توقع حمایتی دارند گفت: از سوی دیگر دولت نیز تعاونی‌ها را به عنوان بنگاههای اقتصادی در نظر گرفته است.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایجاد تعاونی‌های فراگیر بالای ۲ هزار عضو وهمینطور تعاونی‌های توسعهٔ شهرستانی را ازتاکیدات مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: امسال دولت ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار را در غالب تعاونی‌های مهر وکارگروه توسعه کشاورزی در نظر گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: این اهتمام در راستای ساماندهی ۱۲ هزار دانش آموخته بخش کشاورزی بوده است که تا بحال ۵۰ میلیارد تومان از این منابع را ساماندهی نموده‌ایم.

بابایی همچنین در پاسخ به این سوال که چه حمایتهایی قرار است که از تعاونی‌ها صورت گیرد اظهار داشت: بانک توسعه تعاون برای همین منظوردراستان تشکیل شده است که در سال گذشته نیز ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات را با نرخ ۱ و ۴درصد برای حمایت از تعاونی‌ها اختصاص داده است.

وی بحث وثیقه را یکی از مشکلات تعاونی‌ها دانست وخاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل نیز در استان‌ها صندوق ضمانت از بخش تعاون تشکیل شده است که ۷۰درصد از منابع مورد نظر از طرحهای که توسط بانک تصویب شده است را تامین می‌کند.

بابایی از ارائه اموزشهای رایگان به تعاونی‌ها خبرداد واعلام داشت: دراین دوره‌ها اخرین مدلهای اقتصادی روز دنیا در بحث اداره بنگاه ارائه می‌‌شود.

وی بیان داشت: این سازمان در نظر دارد تا به مناسبت هفته دولت ۸ طرح را در حضور مقامات استانی افتتاح نماید که برای این بخش چیزی حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار و۱۱۰ اشتغال در نظر گرفته شده است.

بابایی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال در واقع ایجاد فرصت شغلی مد نظر دولت بوده است افزود: نگاه مردم در این زمینه چیز دیگری بوده و ان‌ها بیشتر اشتغال پایدار را دنبال می‌کنند.

وی اظهار داشت: اداره کار ورفاه اجتماعی در سال گذشته ایجاد ۱۰۴ هزار فرصت شغلی را در دستور کار خود قرار داده بود که حدود ۹۰ درصد ان محقق شده است و برای سال جاری نیز متعهد به ایجاد ۹۸ هزار فرصت شغلی شده است که امیدواریم با حمایتهای استان این رقم نیز به ثمر نشیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز