خبرگزاری کار ایران

شهردار ساری:

دستمزد کارگران با تورم موجود همخوانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۶

دستمزد پایین کارگران با تورم موجود هیچ‌گونه همخوانی ندارد و کارگران در فاصله فقر و غنا گرفتار شده‌اند.

ایلنا - ساری: اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر مازندران و جمعی از فعالان جامعه کارگری مرکز استان مازندران با شهردار ساری دیدار كردند.

به گزارش ایلنا از ساری، شهردار ساری ضمن ابراز خرسندی از دیدار اعضای تشکیلات خانه کارگر مازندران با اشاره به ظلم و ستمی که در زمان سلطه ستم شاهی به کارگران شد گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی عزت و معنایی خاص به جامعه کارگر کشور داده است.

وی افزود: دلسوزی و نگاه ویژه مقام معظم رهبری همواره به عنوان الگو و سمبل مدیران قرار گرفته است و ایشان همواره در جلسات خصوصی و عمومی بر معیشیت این قشر اصرار می ورزند.

شهردار ساری با اشاره به اینکه وقتی کارگری در مازندران 26 ماه حقوق نمی گیرد این مسئولین هستند که گوش و چشم خود را به روی نیازها و مطالبات کارگری بسته اند و چاره را مدیریت کارگران بر بخش کارگری دانست.

وی از توانمندی تشکیلات خانه کارگر در بعد از انقلاب یاد کرد و یاد آور شد: امروز درمیان سیاسیون از نام کارگر برای بدست اوردن کرسی های قدرت استفاده می شود.

شهردارساری تصریع نمود: واگذاری کارخانجات به افرادی که هیچ تعهدی به جامعه کارگری ندارند و نسبت به کار و تولید بیگانه اند پیامدی جز تعطیلی کارخانجات نخواهد داشت.

وی با ابراز همدردی با کارگرانی که چندین ماه حقوق نگرفته اند گفت: امروز هر مدیری برای حقوق و درآمد خود برنامه ریزی می کند ولی کسی نیست که از مسئولین و مدیران بپرسد كه خودتان اگر یك ماه حقوق نگیرید چگونه می توانید به زندگی ادامه بدهید.

عبوری افزود: قبل از قبول مسئولیت اینجانب کارگران به صورت نامنظم حقوق دریافت می کردند ولی امروز در 25 هرماه حقوق پرسنل و کارگران پرداخت می شود.

وی تامل با شورای اسلامی کار را از وظایف شهرداری دانست واذعان داشت: متاسفانه در گذشته در شهرداری عدالتی نسبت به کارگران انجام نمی گرفت و همه خدمات رفاهی و تفریحی از امکانات شهرداری برای عده ای خاص بود که امروز یکی از اهداف شهرداری عدالت و برابری برای همه پرسنل شهرداری بخصوص کارگران است.

شهردار ساری، تصریح کرد: امروز شهرداری ساری باید شرایط سخت کارگر را درک کند که با بدترین شرایط موجود مشغول بکار است.

عبوری با قبول و قول مساعد برای در اختیار گذاشتن ملکی به نام کارگران گفت: من هم کارگر هستم و قطعاً شهرداری ساری در حمایت از تشکیلات خانه کارگر که همان خدمت رسانی به کارگران است قدم خواهد برداشت.

وی با اشاره به برنامه های دولت در بخش هدفمند شدن یارانه ها از آسیب پذیری دهک های پایین جامعه خبر داد و افزود: دستمزد پایین کارگران با تورم موجود هیچ گونه همخوانی ندارد و کارگران در فاصله فقر و غنا گرفتار شده اند.

عبوری با انتقاد از عملکرد شرکت‌ها ی خدماتی در شهرداری ها و سازمان های دولتی  گفت: امروز خیلی ها از کانال های غیر اصولی عبور می کنند و این عدم عدالت اجتماعی نشانگر عدم سپردن سرنوشت کارگران به دست کارگران است.

وی ابراز امیدواری کرد که هیچ گاه از نام کارگران سوء استفاده نشود.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران نیز در این دیدار به بیان تاریخچه تشکیلات خانه کارگر پرداخت و افزود: خانه کارگر قبل از انقلاب مخفیانه فعالیت می کرد و بعد از پیروزی انقلاب با هدایت و حمایت حضرت آیت الله بهشتی این تشکیلات شکل گرفت.

دریا بیگی افزود: تشکیلات خانه کارگر به عنوان یک تشکیلات غیر دولتی در سطح کشور بیش از 65 شعبه دارد و بدون هیچ بودجه دولتی اداره می شود.

دبیر اجرایی خانه كارگر مازندران تصریح کرد: تشکیلات خانه کارگر نیز در مازندران دارای 4 شعبه در شهرهای ساری، آمل، قائمشهر و بهشهر مشغول خدمات رسانی به کارگران می باشد.

دریا بیگی با اشاره به عضو گیری کارگران که از وظایف واحد امور اعضاء خانه كارگر است گفت: در شرایط کنونی در شهر ساری بیش از 11 هزار نفر عضو خانه کارگر ساری هستند و در سطح استان نیز 52 هزار نفر عضو این تشکیلات در مازندران هستند.

وی با ابراز تاسف از وضعیت کارگران به علت نداشتن قدرت خرید از تعطیلی بیش از 80 درصد شرکت های تعاونی کارگری در سطح استان مازندران خبر داد.

دبیر اجرایی تشكیلات خانه كارگرمازندران افزود: یکی از اصول کار و اساسنامه تشکیلات خانه کارگر ارائه خدمات و پیگیری مطالبات کارگران است و امروز با توجه به مشکلات عدیده جامعه کارگری، با توجه به تورم کمرشکن،کارگران در بدترین شرایط معیشیتی قرار دارند و در شرایط كنونی جامعه کارگری مورد هجمه های فراوانی از قبیل تورم، هدفمند شدن یارانه ها، تحریم، واردات، سوء مدیریت قرار گرفته است.

وی از انعقاد قرارداد با صنوف برای خدمات بهتر به کارگران توسط این تشکیلات خبر داد و افزود: یکی از مهمترین دغدغه کارگران در سطح کشور واستان وجود قرارداد های موقت کار است که این قرارداد منجر به اخراج بدون ضابطه در واحدهای صنعتی و تولیدی است.

این فعال جامعه کارگری با اشاره به هزینه بالای بخش درمان و تحصیل در کشور گفت: امروزه به خاطر سیاست های غلط درمانی، کارگران و واحدهای صنعتی رو به بیمه های تکمیلی آورده اند که بر خلاف قوانین التزام است.

دریابیگی با بیان اینکه در حال حاضر تشکیلات خانه کارگر در ساری فاقد فضای ملکی است از شهردار خواست  نسبت به این مساله مهم توجه ویژه ای داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز