خبرگزاری کار ایران

جلسه رفع مشکلات معدن‌داران قائمشهر و سوادکوه برگزار شد

کد خبر : ۱۲۸۴۰

قوانینی که باید از سوی نهادها و سازمان ها جهت حمایت از تولید انجام شود، به خوبی اجرا نمی شود.

ایلنا - قائمشهر:  مشکلات معدن داران استان مازندران با حضور معاونت معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت و نائب رئیس انجمن معدن خانه صنعت، معدن و تجارت، رئیس کارگروه های تخصصی دفتر نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، اساتید دانشگاه، مشاوران و معدن داران منطقه مسائل و معضلات معدنی شهرستان های قائمشهر، سوادکوه و جویبار مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، نائب رئیس انجمن معدن مازندران اظهار داشت: به دنبال آن هستیم بر اساس توان و خرد جمعی دست اندرکاران مشکلات را شناسایی و راهکارها را تدوین و سپس آنها را تا حصول نتیجه پی گیری کنیم.

یدالله عبدی افزود: با نگاه منطقی و تخصصی به فکر حل معضلات و چالش های معدنی استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نماینده مردم شهرستانهای قائمشهر، سوادکوه و جویبار نگاه ویژه ای نسبت به معدن دارند و به همین منظور کارگروه های مختلفی از جمله صنعت و معدن را تشکیل دادند تا مشکلات بررسی و برطرف شوند.

 معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام داشت: از دغدغه های معدن داران با خبر هستیم و این هم اندیشی ها به حل مشکلات کمک خواهد کرد.

رضا فلاح خاطرنشان کرد: باید از توان و ظرفیت نمایندگان مجلس در جهت رفع معضلات بیشتر استفاده کنیم.

وی با اظهار این که اختیار سازمان صنعت و معدن برای افزایش قیمت ها محدود است از مکاتبه با سازمان حمایت از مصرف کنندگان در این رابطه خبر داد.

وی تصریح کرد: قوانین از سوی بعضی سازمان ها بخوبی حمایت نمی شود فلاح وحدت رویه را در خصوص سطح واگذاری عرصه های منابع معدنی در تمامی استان های شمالی خواستار شد.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام داشت: از برگزاری جلساتی در مرکز (تهران) با مدیران ارشد وزارت صنعت و معدن و منابع طبیعی برای حل و فصل مشکلات معدن داران مازندران و مسئولین ذی ربط معدنی بابت فروش زغال سنگ استان بزودی برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، معدنداران منطقه در این نشست اعلام داشتند در مورد قوانینی که باید از سوی نهادها و سازمان ها جهت حمایت از تولید انجام شود، به خوبی اجرا نمی شود.

آنان اظهار داشتند: کارفرمایان حتی با زندگی خانوادگی کارگرانشان درگیر هستند.

آنها همچنین افزودند: فعالیت های اکتشافی خارج از توان بخش خصوصی است و در این رابطه باید دولت وارد عمل شود.

عدم اجرای قوانین ارتباط با معدن از جمله قوانین برنامه پنجم توسعه، نبود پاسخگویی مناسب و قانونی به سرمایه گذاران معدنی از سوی سازمان ها و ارگان ها، عدم توجه کافی به خروجی کار معادن، کم بودن سطح واگذاری معادن، واردات کک از کشورهای همسایه، از مشکلات و چالش های حوزه معدن استان مازندران است.

اعضای حاضر احداث شهرک معدنی در سوادکوه، تدوین استراتژی معدنی استان، راه اندازی سریعتر واحدهای کک سازی ذوب آهن اصفهان، احداث واحدهای زغالشویی و کک سازی در استان مازندران در منطقه سوادکوه وحدت رویه در واگذاری معادن در سطح کشور و کاهش و تثبیت نرخ ارز را پیشنهاد کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز