خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا هشدار داده شد:

شبكه‌های توزیع برق مازندران در حالت بحرانی است

asdasd

افزایش بیش از حد و بی سابقه دما طی روزهای اخیر و تداوم آن بر افزایش مصرف برق تاثیر فراوانی گذاشته و پیك بار شبكه توزیع را افزایش داده و شبكه‌های توزیع در حالت بحرانی قرار گرفته‌اند.

ساری - ایلنا: مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران صبح سه شنبه در گفتگویی با ایلنا از افزایش بیش از حد دما و افزایش برق مصرف مشترکان مازندرانی خبر داد.

منوچهر جعفری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ساری اظهار داشت: رشد بی‌سابقه تقاضای برق، مصرف بی‌رویه و توام با اسراف این انرژی گران، تلقی جامعه از برق به عنوان خدمتی دولتی نه یک کالای اقتصادی، پایین بودن قیمت پرداختی از سوی بخش‌های مختلف مصرف، استفاده از کالای برقی بجای کالای گازی پس از طرح هدفمندی یارانه‌ها، برقدار شدن چاههای کشاورزی، افزایش حدود ۶۰ هزار مشترک جدید به تعداد مشترکان از دلایل افزایش مصرف برق در استان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش بیش از حد و بی‌سابقه دما طی روزهای اخیر و تداوم آن بر افزایش مصرف برق تاثیر فراوانی گذاشته و پیک بار شبکه توزیع را افزایش داده و شبکه‌های توزیع در حالت بحرانی قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از مشترکین مازندرانی بویژه سازمانهای دولتی و خصوصی علی الخصوص بانک‌ها خواست تادرساعات پیک بار که از ساعت ۱۳ لغایت ۱۶ و ۲۰ لغایت ۲۴ است، یک ساعت قبل از پایان وقت اداری که در ماه مبارک رمضان ۱۳: ۳۰ است در خاموش نمودن وسایل سرمایشی اهتمام لازم معمول و در صورت امکان از روشن نگه داشتن لامپ‌ها و وسایل برقی در این ساعات خودداری و از روشنایی طبیعی روز استفاده نمایند.

جعفری تصریح کرد: کسبه و تجار عزیز نیز باید در ساعات پیک همکاری لازم با مجموعه این شرکت داشته باشند تا با خاموشی گسترده مواجه نشویم.

به گفته وی تاکنون با وجود استفاده حداکثری مشترکان از وسایل سرمایشی، خوشبختانه خاموشی ناشی از کمبود تولید در شبکه اعمال نشده و با مدیریت بار و جابجایی بار در ساعات پیک ضمن جلوگیری از افزایش بار فیدرهای فولبار، از خاموشی‌های احتمالی در شبکه جلوگیری شده ولی در صورت تداوم گرما و عدم همکاری مشترکان ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز