خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا عنوان شد:

کارفرمایان و مسئولین جایگاه کارگران را پایین می بینند

اگر ورود و خروج مواد اولیه به کارخانه و همچنین ورود و خروج کالا در مدت زمان کوتاهی انجام شود، بسیاری از هزینه‌های سربار کارخانجات از بین می‌روند و کارفرما فشار کمتری به کارگر وارد می‌کند.

ساری - ایلنا: مشاور کارگری مدیرکل تعاون،کار ورفاه مازندران حفظ حرمت و شان کارگر از سوی کارفرمایان را امری مهم و استراتژیک عنوان کرد.

نبی الله رسولی در این زمینه به ایلنا گفت: به دلیل عقب ماندگی صنعت کشور در بخش تکنولوژی، در شرایط بحرانی، فشار زیادی به این واحد‌ها وارد می‌شود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل نگاه غیرعلمی، کارفرمایان برای عبور از این شرایط نسبت به تعدیل و اخراج نیروی کار اقدام می‌کنند که این مساله به ضعف مدیریتی آن‌ها باز می‌گردد.

مشاور کارگری مدیرکل تعاون،کار ورفاه مازندران تصریح کرد: اگر ورود و خروج مواد اولیه به کارخانه و همچنین ورود و خروج کالا در مدت زمان کوتاهی انجام شود، بسیاری از هزینه‌های سربار کارخانجات از بین می‌روند و کارفرما فشار کمتری به کارگر وارد می‌کند.

رسولی در ادامه گفتگوی خود با اشاره به جایگاه کارگران در بخش صنعتی کشور گفت: تولید کننده، کارفرما و کارآفرینان کشور باید حرمت کارگران را نگه داشته و به ظرفیت‌های بالقوه منابع انسانی صنعت توجه لازم را داشته باشند و در شرایط خاص با حفظ نیروی کار، بتواند روز به روز بازدهی واحد صنعتی را نسبت به قبل بیشتر کنند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات مدیریتی گفت: در نگاه کارفرمایان و مسئولین، کارگران از اهمیت پایینی در چرخه تولید و عملکرد یک واحد صنعتی برخوردارند و این درحالی است که باید نیروهای کار مناسب و متعهدی برای واحد صنعتی وجود داشته باشد.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز