خبرگزاری کار ایران

آیت الله نظری:

درهای ادارات و نهاد های دولتی باید به روی مردم باز باشد

asdasd

آحاد جامعه اسلامی باید پس از یک ماه روزه داری و عبادت خالصانه به درگاه خداوند متعال فضائل اخلاقی را هر روز در خود تقویت کنند.

ساری - ایلنا: آیت الله عبدالله نظری، خادم الشریعه امروز در خطبه های بعد از نماز عید سعید فطر ساری، ماه مبارک رمضان را ماه کسب تقوای الهی دانست و گفت: ماه مبارک رمضان و به خصوص شب های قدر بهترین فرصت برای کسب مغفرت الهی برای مسلمانان بود.

عید فطر، روز اجماع، اتحاد و کمک به محرومان است

وی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، این عید را روز اجماع، اتحاد و کمک به محرومان دانست و تصریح کرد: همه باید در سایه این عید فرخنده به اتحاد و همدلی برسند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید بر پرداخت به موقع زکات فطره از سوی روزه داران گفت: زکات فطره باید از سوی مردم به نیازمندان و فقرا پرداخت شود.

این استاد سطح عالی حوزه با تأکید براین که فقیر نوازی باید در عید سعید فطر تقویت شود، تصریح کرد: پرداخت زکات فطره امری واجب است و موجب تکمیل شدن روزه یک مسلمان می شود.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که احسان و نیکوکاری نباید با پایان یافتن ماه مبارک رمضان تمام شود، تصریح کرد: کمک به فقرا و نیازمندان تنها مربوط به ماه مبارک رمضان نیست و باید در طول سال ادامه یابد.

حضور مردم در شب های قدر نشانه تقوا و دینداری آنها بود

این استاد برجسته حوزه، حضور گسترده مردم در شب های قدر را نشانه تقوا و دینداری در آنها دانست و گفت: خوشبختانه مردم استان همواره در این گونه مسائل پیش قدم بوده اند.

وی قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) را بزرگترین سرمایه جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: امت اسلام به ویژه شیعیان باید قدر این دو نعمت بزرگ را بدانند.

آیت الله نظری خادم الشریعه، اقامه نماز اول وقت و حضور مستمر در مسجد در هر زمانی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: عمل به این دو مسأله مهم اصول زندگی و از اجسام اتحاد و اقتدار امت اسلامی است.

وی با بیان این که آحاد جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا آثار فقر از جامعه زدوده شود، ادامه داد: کمک به فقرا و نیازمندان باید بیشتر مورد توجه مردم قرار گیرد و تنها محدود به ماه مبارک رمضان نشود.

حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی تکلیف همگان است

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که امروز همه دنیا درگیر مسائل اقتصادی است، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی، همه مردم وظیفه دارند در چنین شرایطی نسبت به تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص تلاش کنند.

زنان جامعه با رعایت حجاب، نام حضرت زینب را در دنیا زنده نگهدارند

استاد سطح عالی حوزه در ادامه سخنان خود رعایت عفاف و حجاب از سوی بانوان جامعه اسلامی را ضروری دانست و گفت: زنان جامعه باید با رعایت حجاب اسلامی نام حضرت زینب(س) را در دنیا زنده نگه دارند.

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: آحاد جامعه اسلامی باید پس از یک ماه روزه داری و عبادت خالصانه به درگاه خداوند متعال فضائل اخلاقی را هر روز در خود تقویت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که مسؤولان باید در رسیدگی به امور مردم بیشتر تلاش کنند، گفت: ملت ایران صاحبان اصلی این نظام هستند و مدیران و مسؤولان باید همه توان خود را برای رفع مشکلات و کاستی ها به کار گیرند.

درهای ادارات و نهاد های دولتی باید به روی مردم باز باشد

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که افرادی که درحال حاضر مسؤولیتی را در کشور بر عهده دارند با دغدغه رسیدگی به امور مردم را داشته باشند، ادامه داد: درهای ادارات و نهاد های دولتی باید به روی مردم باز باشد.

وی با تأکید براین که نباید نسبت به خواسته ها و نیازهای به حق مردم بی توجهی شود، تصریح کرد: امام راحل در زمان حیات خود همواره دغدغه رسیدگی به مشکلات مردم را داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری نیز ادامه دهنده این مسیر هستند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به خاطره ای از اولین دیدار خود با امام راحل گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی زمانی که دانستند بنده اهل مازندران و شهرستان سوادکوه هستم خطاب به من فرمودند: این کشور استعداد دارد 180 میلیون نفر جمعیت را به وضع روز اداره کند.

وی ادامه داد: امام راحل در تبیین وضع روز فرمودند، وضع روز یعنی کشاورز با هلی کوپتر به سر مزرعه خود رود.

رهبری همواره غمخوار مردم هستند

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره غمخوار مردم هستند، تصریح کرد: حضور سرزده ایشان از مناطق زلزله زدن آذربایجان شرقی نشان دهنده دغدغه ویژه رهبری نسبت به امور مردم است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که حضور رهبر معظم انقلاب در میان مردم زلزله زده آذربایجان بسیاری از آلام مردم این منطقه را تسکین داد، خاطرنشان کرد: معظم له همواره نسبت به مشکلات مردم دغدغه دارند.

وی ادامه داد: مسؤولان باید برای رفع بیکاری و گرفتاری های مردم به ویژه جوانان در سایه قرآن، تعالیم اسلام و راهنمایی بزرگان دینی تلاش کنند.

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که امروز حکومت ما یک حکومت اسلامی بر پایه شریعت محمدی است، گفت: در یک حکومت دینی احکام ناب اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

پیروی از مقام فقاهت یک وظیفه است

آیت الله نظری خادم الشریعه، مراجع عتقلید را معلمان اسلام معرفی کرد و با بیان این که آحاد جامعه اسلامی وظیفه و تکلیف دارند از رهبری انقلاب و مراجع عظام تقلید تبعیت کنند، تصریح کرد: امروز پیروی از مقام فقاهت یک رسالت مهم است.

وی با بیان این که امت اسلامی نباید در هیچ شرایطی قرآن، مسجد و عالم را فراموش کنند، گفت: شرط سعادتمندی انسان عمل به قرآن، حضور مستمر در مساجد و پیروی از عالم است

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز