خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی آمل:

طرح سومین اکوموزه روستایی کشور با نارضایتی پیش می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۱۳

در مصوبه منطقه نمونه گردشگری بلیران واگذاری این طرح به میراث فرهنگی آمل طی چهار سال همچنان مسکوت مانده است.

ایلنا - آمل: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آمل گفت: با مصوبه تاسیس اکوموزه در منطقه بلیران آمل این طرح به عنوان سومین اکوموزه کشور با نارضایتی پیش می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آمل، محمدرضا شیدفر در جلسه ستاد تسهیلات سفر و توسعه گردشگری آمل با اشاره به اینکه در این منطقه اجرای طرح منطقه نمونه گردشگری و تاسیس اکوموزه روستایی از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده، یادآور شد: متاسفانه در اجرای بخش اکوموزه روستایی در این منطقه کارهای رضایت بخشی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در مصوبه منطقه نمونه گردشگری بلیران طی چهار سال واگذاری این طرح به میراث فرهنگی آمل همچنان مسکوت مانده، اظهار داشت: براساس کمسیون ماده 28 گردشگری در واگذاری این طرح به این اداره همچنان پیگیری صورت می گیرد.

شیدفر با تاکید براینکه با اجرای منطقه نمونه گردشگری در این منطقه می توان شهرستان آمل را به نقطه خوبی به لحاظ گردشگری رساند، ابراز داششت: دستگاه های ذی ربط باید در این زمینه و اجرای واگذاری با میراث فرهنگی همکاری و مشارکت لازم داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری آمل با اعلام اینکه هفت گونه سنت روستایی در منطقه بلیران وجود دارد، اذعان داشت: مطمئنا با حفظ این سنتها می توان گردشگران بی شماری را جهت بازدید به این منطقه جذب کرد.

وی مجموع کل اعتبارات این اداره در سال گذشته را 5میلیارد و 400 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کلیه این اعتبارات در جهت ترمیم، بازسازی و توسعه 13 پروژه میراث فرهنگی آمل در نظر گرفته شده بود که میراث فرهنگی به اجرای 18 پروژه پرداخت.

شیدفر با بیان اینکه جهت جذب مردم به بازدید از تنها موزه باستانی و تاریخی آمل باید تورهای فرهنگی در این شهرستان راه اندازی کرد، یادآور شد: این اداره جهت شناسایی مردم به مناطق گردشگری و آثار باستانی این شهرستان به ساخت سی دی مجازی اقدام کرده و آن را به هر خانواده شهری ارائه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در جهت توزیع این سی دی به این خانواده ها نیاز به همکاری و تلاش دستگاه های کارگروه است تا هر چه زودتر این طرح در شهرستان آمل صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز