خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه مازندران:

موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی باید تخصصی فعالیت كنند

کد خبر : ۲۰۵۲۴

هم اكنون 55 هزار دانشجو در موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی مازندران مشغول تحصیل هستند/ 350 هیات علمی عضو دانشگاه های این استان هستند.

ایلنا-آمل:رئیس دانشگاه مازندران تاكید كرد: دانشگاه و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی مازندران باید تخصصی فعالیت كنند.

به گزارش خبرنگارایلنا از آمل،احمد احمدپور در تجلیل از خانواده دانشگاه شمال با اشاره به اینكه باید نسبت اساتید به دانشجو در موسسات افزایش یابد، یادآور شد: با توجه به میزان 20 درصدی سطح آموزشی استان مازندران، پذیرش دانشجو باید براساس آن آمایش یابد.

وی با اعلام اینكه ما مخالف تعدد موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی در استان نیستم، اذعان داشت: با این وجود تعدد رشته های غیرمرتبط در دانشگاه ها برای جامعه مفید نخواهد بود.

احمدپور با تاكید براینكه این استان به ارتقا كیفیت آموزشی و فرهنگی توجه بیشتری شود، افزود: دانشگاه ها و موسسات مازندران بیشترین قابلیت را در سطح علمی كشور دارد.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینكه هم اكنون 55 هزار دانشجو در موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی مازندران مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: 350 هیات علمی عضو دانشگاه های این استان هستند.

وی بیشترین رشته مورد تحصیلی در دانشگاه ها را در رشته های علوم انسانی مطرح كرد و گفت: در دانشگاه های استان 47 درصد رشته های علوم انسانی و 7 درصد در رشته های علوم پایه پذیرش دانشجو صورت می گیرد.

احمدپور عنوان كرد: در این استان 20 درصد رشته های دانشگاه ها مدیریت و حسابداری است.

وی با تاكید بر اینكه هم اكنون باید بر رشته های كشاورزی توجه ویژه شود، یادآور شد: این استان با توجه به شرایط اقلیمی و مزایای طبیعی باید به سمت رشد و شكوفایی و پارك فناوری اطلاعات حركت كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز