خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

مداحان در عزاداری ها از اشعار و منابع مناسب استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۵۸

مداحان در عزاداری ها خصوصا در تاسوعا و عاشورای حسینی از سبک های حساب شده استفاده کنند و اشعارشان مناسب و دارای منابع معتبر باشد و از خرافه گویی پرهیز شود.

ایلنا- ساری:مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران: مداحان در عزاداری ها از منابع صحیح استفاده کنند

به گزارش ایلنا از ساری،مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به آسیب زدایی مداحی در عزاداری ها گفت: مداحان در عزاداری ها از منابع صحیح استفاده کنند.

حجت الاسلام ناصر شکریان با بیان اینکه هیئات مذهبی چه مسئولیتی دارند بیان داشت: هیئات مذهبی در طول تاریخ عامل نشر و ترویج معارف اهل بیت (ع) بوده که به صورت مردمی اداره می شوند و سیاست نظام بر این است تا مردمی باقی بماند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از دولت در خصوص واگذاری اعتبارات به هیئات مذهبی گفت: در دولت دهم اعتباراتی تحت عنوان فعالیت های عاشورایی از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی به هیئات مذهبی واگذار و در سال گذشته نیز بخشی از اعتبارات به هیئات محوری و هیئاتی که فعالیت های شاخص انجام می دادند اهدا شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری بخش فرهنگ همچنان مظلوم است و در استان مازندران که بیش از 5000 هیئت مذهبی وجود دارد برای تمامی هیئات مذهبی اهتباراتی وجود ندارد ولی اعتبارات بعضی هیئات که از طریق کشور اقدام می کنند و بخشی نیز از طریق سفرهای ریاست جمهوری به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده تا در اختیار آنان قرار گیرد.

وی همچنین به آسیب زدایی مداحی اشاره و تاکید کرد: مداحان در عزاداری ها خصوصا در تاسوعا و عاشورای حسینی از سبک های حساب شده استفاده کنند و اشعارشان مناسب و دارای منابع معتبر باشد و از خرافه گویی پرهیز شود.

شکریان نقش هیئات امناء را مهم برشمرد و تصریح کرد: هیئات امناء نقش بسیار مهمی دارند و باید جاذبه ای بالا داشته باشند و عزاداری ها را در ساعات اولیه شب برگزار کنند تا موجب اذیت و آزار مردم نشود.

این مسئول فرهنگی همچنین به فعالیت های آموزشی، پژوهشی و نشر معارف اهل بیت (ع) توسط سازمان تبلیغات اسلامی اشاره و عنوان کرد: در راستای نشر و ترویج معارف اسلامی و سیره اهل بیت (ع) نشریات سراسری خیمه ویژه هیئات مذهبی، چالوش، اعتصام و نشریه رهاورد ویژه شعرا به صورت ماهانه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی تهیه و تولید می شود تا در اختیار گروه هدف قرار گیرد.

وی برگزاری جلسات تفسیر قرآن و نهج البلاغه، تربیت معلم، تربیت داور، تربیت مفاهیم قرآن، تربیت نیروی متخصص و قرآنی در دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا و تهیه تولیدات فرهنگی از قبیل سی دی، نرم افزار، کتب گفتمان های دینی و... را از دیگر فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز