خبرگزاری کار ایران

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران خبر داد:

نصب دستگاه تله متری و کنترل هوشمند آب شرب در شهرهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۰

کاهش تلفات آب در تأسیسات،کنترل زمان کاری و استفاده بهینه از پمپ با راندمان بالا و کاهش هزینه های انرژی مصرفی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح می باشد.

ایلنا- ساری:اجرای سیستم های تله متری و کنترل از راه دور با هدف افزایش توان توزیع آب شرب در شهرهای استان مازندران در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از ساری،معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه با اجرای این طرح وضعیت چاهها، مخازن و ایستگاههای پمپاژ به صورت لحظه ای کنترل می شوند افزود: کاهش تلفات آب در تأسیسات،کنترل زمان کاری و استفاده بهینه از پمپ با راندمان بالا و کاهش هزینه های انرژی مصرفی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح می باشد.

رضا فکری تصریح کرد:امکان ورود نرم افزار در فرایند و توزیع آب،کنترل تاسیسات در راستای صرفه جویی انرژی، کاهش هزینه های نیروی انسانی و نگهداری، توجیه اقتصادی و ثبت گزارشات بهره برداری کاهش استهلاک سرمایه از مهمترین مشخصات راه اندازی طرح تله و کنترل از راه دور است.

وی با بیان اینکه این طرح در شهرهای ساری، تنکابن،بابل،محمودآباد و سوادکوه اجراء شده است افزود: سیستم تله متری و کنترل از راه دور در شهر ساری بر روی منابع تأمین بالغ بر 12 حلقه چاه، 1 ایستگاه پمپاژ،2 باب مخزن زمینی و هوایی و یک مرکز کنترل طی 4 ماه و با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال به اجراء درآمده است.

فکری همچنین از اجرای این طرح درشهر تنکابن با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال خبر داد و افزود: این طرح بر روی 8 حلقه چاه، یک واحد پمپاژ، 1 باب مخزن زمینی و یک مرکز کنترل است که ظرف مدت 4 ماه به مرحله اجراء درآمده است.

به گفته معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران سیستم تله متری وکنترل از راه دور بابل نیز با هزینه یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و مشتمل بر ورودی شبکه،یک واحد پمپاژ،یک باب مخزن زمینی و یک مرکز کنترل طی 4 اجراء شد.

وی با بیان اینکه سیستم تله متری وکنترل از راه دور شهر محمودآباد شامل 2 حلقه چاه،یک ایستگاه پمپاژ،یک باب مخزن زمینی و مرکز کنترل است گفت: برای اجرای این طرح 500 میلیون ریال هزینه صرف شده است.

فکری از اجرای سیستم تله متری و از راه دور در سوادکوه خبر داد و تصریح کرد: برای اجرای این طرح 550 میلیون ریال هزینه صرف شده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران اضافه کرد:این طرح شامل 2 دهنه چشمه،12 باب مخزن زمینی و یک مرکز کنترل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز