خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

راه اندازی رشته دستیاری جراحی مغز و اعصاب در علوم پزشکی مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۷۴

توان علمی، انگیزه و پتانسیل دانشگاه و نیز فراوانی تنوع و تعداد بیماران نیازمند به جراحی مغز واعصاب در مازندران منجر به تایید اعضای برد در زمینه راه اندازی رشته دستیاری جراحی مغز و اعصاب شد.

ایلنا- ساری: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تایید اعضای برد در زمینه راه اندازی رشته دستیاری جراحی مغز واعصاب در این استان اشاره و تصریح کرد: راه اندازی رشته دستیاری جراحی مغز و اعصاب خدمات ارزشمندی به مردم استان ارایه می دهد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد آزاد بخت در گفتگو با خبرنگاران به بازدید و بررسی اعضای برد از توان و امکانات این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: توان علمی، انگیزه و پتانسیل دانشگاه و نیز فراوانی تنوع و تعداد بیماران نیازمند به جراحی مغز واعصاب در مازندران منجر به تایید اعضای برد در زمینه راه اندازی رشته دستیاری جراحی مغز واعصاب شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان ساخت: به منظور ایجاد شرایط لازم برای دریافت تاییدیه ایجاد دوره های دستیاری جراحی مغز واعصاب امکانات و شرایطی از جمله اعضای هیات علمی، تجهیزات لازم، افزایش اتاق عمل، تختهای مناسب و برنامه های آموزشی فراهم شده است.

*چنانچه از نظر علمی به بالاترین سطح آموزشی دست یابیم، بخش درمان نیز توسعه می یابد.

وی، اصلاح بخشهای مختلف درمانی را یکی از سیاستهای دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان و تصریح کرد: چنانچه از نظر علمی به بالاترین سطح آموزشی دست یابیم، بخش درمان نیز توسعه می یابد.

آزادبخت با اشاره به اینکه بخش مستقل جراحی مغز و اعصاب راه اندازی شد و تعداد تختهای این بخش از ۱۸ تخت به ۲۲ تخت افزایش یافت اظهار داشت: تجهیزات لازم خریداری شد، تعداد اتاقهای عمل از ۹ اتاق به ۱۲ اتاق عمل افزایش یافت و برنامه آموزشی مربوطه نیز نوشته شد.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه یکی از بزرگترین واحدهای دانشگاهی در زمینه بهداشت ودرمان کشور به شمار می آید، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مجموعه های مختلف از جمله آموزشی، پژوهشی، دانشجویی فرهنگی رشد چشمگیری داشته است.

آزادبخت، با اشاره به پیگیریهای صورت گرفته برای راه اندازی رشته دستیاری جراحی مغز واعصاب در مازندران، افزود: اگر بخواهیم این علم و رشته را در استان راه اندازی کنیم باید به بالاترین سطح علمی آن نیز دست یابیم که لازمه این امر توانایی تربیت متخصصان جراحی مغز و اعصاب است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از این بیماران در مازندران برای انجام مراحل درمانی به تهران مراجعه می کردند، اظهار داشت: با ایجاد دوره های دستیاری و تربیت متخصصان جراحی مغز و اعصاب، مازندران از نظر علمی و درمانی توان پاسخگویی به مراجعه کنندگان خود را خواهد داشت.

آزادبخت ضمن بیان اینکه دوره دستیاری جراحی مغز و اعصاب ۵ ساله است، گفت: این رشته با ۵ بخش ارتوپدی، رادیولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم و جراحی عمومی نیز در ارتباط است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رشته های ارتوپدی-جراحی عمومی و رادیولوژی دستیار تربیت می کند و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز