خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران عنوان کرد:

رشد 92 درصدی صادرات انواع میوه مازندران در هشت ماهه سالجاری

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۳۸

صادرات انواع میوه در هشت ماهه سال 90 رقم 766 هزار دلار بوده که در مدت مشابه سالجاری علاوه بر تحقق این رقم بیش از 703 هزار دلار افزایش داشته است.

ایلنا - ساری:در هشت ماهه سالجاری صادرات انواع میوه از گمرکات مازندران رشدی 92 درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران،مرتضی هاشمپور با بیان این مطلب اظهار داشت: صادرات انواع میوه در هشت ماهه سال 90 رقم 766 هزار دلار بوده که در مدت مشابه سالجاری علاوه بر تحقق این رقم بیش از 703 هزار دلار افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران افزود: در هشت ماهه سالجاری صادرات انواع میوه استان به رقم بیش از یک میلیون و 470 هزار دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: از لحاظ وزنی نیز صادرات انواع میوه در هشت ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 101 درصد رشد داشته به طوری که از رقم 975 تن به رقم 1959 تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به انواع میوه های صادراتی نظیر مرکبات (پرتقال،نارنگی،گیرفورود) کیوی،سیب و... به بازار هدف آنها اشاره کرد و گفت: میوه های مذکور به کشورهای cis از جمله: ارمنستان،قزاقستان،ترکمنستان،ازبکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی نظیر افغانستان،ترکیه،عراق و لبنان صادر می شود.

مرتضی هاشم پور با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی در صدور میوه وجود ندارد اظهار داشت: عوارضی نیز برای صادرات میوه وضع نگردیده است.

وی تصریح کرد: سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران آمادگی لازم را جهت ارائه تسهیلات بانکی برای کمک به توسعه صادرات این بخش و تسریع در صدور انواع میوه استان را دارد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به اینکه مازندران قطب اول تولید انواع میوه بویژه مرکبات(پرتغال،نارنگی) کیوی و... در کشور می باشد گفت: بخش قابل توجهی از این میوه ها از قابلیت صادرات به کشورهای هدف برخوردار می باشند.

هاشم پور با اعلام اینکه مهمترین ویژگی میوه استان در بازارهای هدف طعم و مزه خاص آن است اظهار داشت: استفاده از واریته های تجاری بویژه در بخش مرکبات به منظور افزایش ماندگاری این محصول یکی از ضروریات لازم جهت رقابت با دیگر کشورها می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز