خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت؛

پروژه گازرسانی به 16 روستای بابل افتتاح شد

همزمان با هفته دولت و با حضور فرماندار و نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، پروژه گازرسانی به 16 روستای بخش بابلکنار و بخش مرکزی شهرستان بابل با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد و 41 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

بابل - ایلنا: همزمان با هفته دولت و با حضور فرماندار و نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، پروژه گازرسانی به 16 روستای بخش بابلکنار و بخش مرکزی شهرستان بابل با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد و 41 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از بابل، محسن عرب مقصودی مدیرعامل شرکت گاز مازندران ظهر امروز سه شنبه 7 شهریورماه در جمع مردم روستای قمی کلا(بخش مرکزی) و مزداکتی(بخش بابلکنار) بابل، اظهار داشت:شهیدان رجایی و باهنر به دلیل خلوص نیت و عملکرد خالصانه خود اسوه دولتمردان شدند که باید راه این عزیزان که همان خدمت رسانی مردم است به عنوان الگو مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: در هفته دولت امسال 23 روستا و یک شهر با حجم لوله گذاری 100 هزار و 681 متر آماده افتتاح شده و با بهره برداری از این پروژه ها دو هزار و 988 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

عرب مقصودی اعتبار این پروژه ها را 55 میلیارد و 719 میلیون ریال عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود 14 هزار و 436 کیلومتر شبکه گاز در استان، تعداد علمک نصب شده روی این شبکه را 575 هزار و 600 علمک دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 897 هزار مشترک در استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

عرب مقصودی ادامه داد:از مجموع 56 شهر استان، 42 شهر از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که 97 درصد خانوار شهری مازندران را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: از مجموع سه هزار و 81 روستای استان، یکهزار و 837 روستا قابل گازرسانی هستند که از این تعداد یکهزار و 313 روستا تاکنون گازرسانی شده اند.

عرب مقصودی در ادامه سخنان خود پروژه های مهر ماندگار شرکت گاز مازندران را شامل 60 پروژه روستایی و دو پروژه شهری برشمرد و با اشاره به پیش بینی 310 کیلومتر شبکه گذاری برای این پروژه ها، تصریح کرد: 175 میلیارد و 118 میلیون ریال اعتبار برای این پروژه ها در نظر گرفته شده و با گازرسانی به این مناطق هشت هزار و 465 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی افزود: از محموع هفت شهر بابل، سه شهر گازدار بوده و چهار شهر باقی مانده در حال عملیات اجرایی هستند.

عرب مقصودی ادامه داد: تاکنون یکهزار و 895 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در شهرستان بابل اجرا و 68 هزار و 359 علمک روی این شبکه نصب شده است.

وی تعداد مشترکین گاز طبیعی در ناحیه بابل را 107 هزار و 626 مشترک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 95 درصد خانوار شهری بابل از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

عرب مقصودی با اشاره به این مطلب که 334 روستا از مجموع 538 روستای شهرستان بابل قابل گازرسانی هستند، نیمی از خانوارهای روستایی بابل را بهره مند از گاز دانست و افزود:در حال حاضر 139 روستا در بابل گازدار هستند که بیش از 29 هزار خانوار را شامل می شود.

وی اذعان داشت: در دولت نهم و دهم 30 درصد رشد گازرسانی به روستاها را در بابل شاهد بودیم که آماری قابل توجه است.

عرب مقصودی با بیان اینکه امروز افتتاح پروژه گازرسانی به 16 روستای بخش بابلکنار و بخش مرکزی شهرستان بابل را با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد و 41 میلیون ریال شاهد بودیم، مجموع شبکه تغذیه و توزیع اجرا شده در این 16 روستا را 67 هزار و 469 متر عنوان کرد و گفت:با گازرسانی به این روستاها یکهزار و 816 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی نصب هر علمک را به منزله پیام انقلاب و ثمره خون شهیدان دانست و گفت:قبل از انقلاب هیچ گونه خدمات گازرسانی در مازندران وجود نداشت و تمام خدمات به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.

گفتنی است در این روز روستاهای کفشگرکلا، بالاسرست، قصاب امیر، آهنگر کلای کوچک، قصاب ذالکان، عالی زمین،قمی کلا، نوشیروان کلا، شیخ محله، درزیکلای نوشیروان کلا،شاسیب کلا، بالا مرزناک، یورمحله ولوکلا، اجاک، پایین مرزناک و مزداکتی در شهرستان بابل از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز