خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران:

بیش از 70 درصد از بازنشستگان از حداقل دریافتی استفاده می نمایند

میانگین پرداختی برای بازنشستگان حدود 600 هزار تومان می باشد که از حداقل 400 هزار تومان شروع و در برخی موارد تا 2ونیم میلیون تومان هم می باشد.

 ساری - ایلنا: سید محمد نجفی از افزایش 50 درصدی تعداد بیمه شده اصلی در دولت نهم و دهم نسبت به گذشته خبر داد و گفت: تعداد بیمه شدگان اصلی دراستان 517 هزار و 238 نفراست.

به گزارش ایلنا ازساریٰ،مدیر کل تامین اجتماعی استان مازندران در نشست خبری که در اداره کل تامین اجتماعی استان برگزارشد با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه ای تامین اجتماعی می باشند افزود: یک میلیون و 596 هزار و 358 نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه ای این سازمان می باشند.

وی تعداد مستمری بگیران مازندران را 85هزار و 149 نفر اعلام کرد و افزود:میانگین پرداختی به هرمستمری بگیر در سال 91حدود 600 هزار تومان است.

نجفی در ادامه از وضعیت پرداختی به بازنشستگان ابراز ناراحتی کرد و گفت: بدلیل حداقل پرداختی برای بیمه افراد بیش از 70 درصد از بازنشستگان از حداقل دریافتی استفاده می نمایند.

وی بیان داشت: میانگین پرداختی برای بازنشستگان حدود 600 هزار تومان می باشد که از حداقل 400 هزار تومان شروع و در برخی موارد تا 2ونیم میلیون تومان هم می باشد.

نجفی تعداد افرادی که در پنج ماهه نخست امسال از تعهدات کوتاه مدت ازجمله کمک ازدواج،هزینه سفربیمار،هزینه کفن ودفن،کمک بارداری و غرامت دستمزد ایام بیماری استفاده کرده اند 21 هزار و400 نفر اعلان کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان اصلی و افراد تحت تکفل آنها که بالای 720 روز سابقه بیمه ای داشته باشند خدمات فوق را ارائه می نماید.

وی با اشاره به اینکه مطالبات سازمان تامین اجتماعی استان حدود 200 میلیارد تومان می باشد افزود: به دلیل کمک به حفظ اشتغال و کمک به بخش تولید و صنعت در مواردی با دریافت 10 رصد و یا یک سوم از حق بیمه، لیست بیمه را قبول کردیم و این یکی از دلایل پیشی گرفتن مصارف از منابع می باشد.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران از شناسایی 30 هزار کارگر ساختمانی در استان مازندران خبر داد و گفت: از6 ماهه دوم سال 88 تاکنون 11 هزار و 144 نفر تحت پوشش بیمه ساختمانی درمازندران قرار گرفته اند.

وی در پایان تصریح کرد: تعداد هزارو 195 نفر بیمه شده در قالب نویسندگان و بخش هنر استان مازندران می باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز