خبرگزاری کار ایران

فرماندهی سپاه ناحیه آمل:

شش بهمن سال 60 آمل باید یک حماسه ملی شود

کد خبر : ۳۳۹۵۱

سپاه پاسداران آمل به منظور حفظ این حماسه در تلاش ساخت مستندی از تنها بانوی شهیده آن واقعه "طاهره هاشمی" است.

ایلنا - آمل: فرماندهی سپاه ناحیه آمل گفت: واقعه مهم و تاریخی شش بهمن سال 60 باید به عنوان یک حماسه ملی درآید.

به گزارش ایلنا، سرهنگ مسلم مسلمی در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر و شش بهمن این شهرستان حماسه تاریخی این واقعه مهم را تست دشمنان بر مردم آمل بیان کرد و گفت: با رشادت‌ها و ایستادگی مردم این شهرستان وفاداری آنها به نظام به اثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه مردم سال 60 آمل از این امتحان بزرگ در مقابل منافقین که این شهر را به عنوان پایلوت کار خود قرار داده بودند، با سربلندی پیروز شدند. اظهار داشت: این ایستادگی و ایثارگری‌ها با ساخت‌ سنگرها در مقاطع مختلف سطح شهر هم پا با نیروهای مسلح سپاه و بسیج مستضعفین باید اذهان مردم به صورت تاریخی به ثبت برسد.

مسلمی با تاکید براینکه این حماسه اسلامی شش بهمن باید به نسل‌های آینده و جوان انتقال داده شود، ابراز داشت: مسئولان با برگزاری برنامه‌های محوری باید جهت حفظ و ماندگاری این حماسه تلاش و کوشش کنند.

فرماندهی سپاه ناحیه آمل اعلام کرد: سپاه پاسداران آمل به منظور حفظ این حماسه در تلاش ساخت مستندی از تنها بانوی شهیده آن واقعه "طاهره هاشمی" است.

وی تصریح کرد: با همکاری صداوسیما این مستند در سال 92 به مانند دیگر مستندهای شهدا در این سازمان پخش خواهد شد.

مسلمی خاطرنشان کرد: در گرامیداشت این حماسه تاریخی و با یاد شهدای آن سال نشست‌های بصیرتی در دانشگاه‌ها و مدارس آمل با حضور راویان حضور در واقعه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل نیز در ادامه از چاپ دو کتاب شعر و قصه کودکان حماسه اسلامی در این شهرستان خبر داد و گفت: این دو آثار در حال ویراستاری و چاپ در حال پیگیری است.

محمد محمدی اضافه کرد: همچنین موسیقی حماسی این واقعه مهم نیز در حال ضبط است تا در ایام هفته گرامیداست حماسه اسلامی شش بهمن به اجرا درآید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز