خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر خبرداد:

برداشت نیشکر در بیش از 70 هکتار از اراضی کشاورزی قائمشهر

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۹۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از برداشت نیشکر در بیش از 70 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

ایلنا- قائمشهر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از برداشت نیشکر در بیش از 70 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از قائمشهر، علی درویش نیا طی گفتگویی با اشاره به مطلب فوق افزود: برداشت گیاه نیشکر به عنوان کشت اصلی در سطح 70 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سالجاری صورت پذیرفته است.

او با اشاره به درآمدزایی و عملکرد گیاه نیشکر تصریح نمود: عملکرد این گیاه در هکتار 2 تن، قیمت متوسط هر کیلوگرم 100000 - 80000 ریال و هزینه کاشت و داشت و برداشت آن نیز هر ساله به طور متوسط برای یک هکتار حدود 5 میلیون تومان می باشد.

وی درآمد حاصله از هر هکتار کشت نیشکر را حدود 16 میلیون تومان برای کشاورزان عنوان داشت و افزود: نیشکر با کشت اصلی به طول عمر متوسط 5 ساله موجب اشتغالزایی مولد، پایداری تولید در روستا و افزایش توان اقتصادی بهره بردار می گردد.

درویش نیا اظهار امیدواری نمود، بهره برداران با بکارگیری توصیه های کارشناسی کارشناسان این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی در راستای افزایش راندمان تولید، توفیقات بیشتری را برای بخش کشاورزی به ارمغان آورند.

او در پایان بیشترین سطح کشت نیشکر شهرستان قائمشهر را در دهستان بیشه سر این شهرستان اعلام داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز