خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهزیستی بهشهر:

پیشگیری از ابتلا به اعتیاد از مهم ترین اهداف بهزیستی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۴۶

پیشگیری از ابتلا به اعتیاد یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های این اداره است که رسیدن به آن در گرو همکاری نهاد ها و ارگانهای دیگر است.

رئیس اداره بهزیستی بهشهر گفت: پیشگیری از ابتلا به اعتیاد یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های این اداره است که رسیدن به آن در گرو همکاری نهاد ها و ارگانهای دیگر است.

به گزارش ایلنا از بهشهر، مصطفی رجبی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در فرمانداری بهشهر برگزار شد اظهار داشت: برگزاری کارگاههای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و همچنین اعزام کارشناسان خبره به مناطق مختلف شهرستان از جمله راهکارهای اتخاذ شده برای آگاه سازی خانواد هاست.

وی بیان داشت: علاوه بر پیشگیری از ابتلا به اعتیاد، بهزیستی در مرحله درمان معتادان برای رها ساری این افراد از این بلای خانمان سوز نیز برنامه ریزی می کند.

ریئس اداره بهزیستی بهشهر افزود: در حال حاضر سه مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد با مجوز رسمی بهزیستی در حال فعالیت برای ترک اعتیاد معتادان هستند و سه مرکز دیگر نیز مراحل پایانی اخذ مجوز فعالیت رسمی خود را دریافت می کنند.

رجب ادامه داد: پرداخت 600 هزار ریال هزینه ترک اعتیاد از طرف بهزیستی برای هر نفر به مراکز اقامتی میان مدت یکی از تدابیر بهزیستی برای کمک به پاک شدن این افراد از دام موا مخدر است.

وی گفت: دوره ترک اعتیاد در مراکز اقامتی میان مدت از 21 تا 28 روز متغییر است و در طول این دوره افراد با روش های علمی روز دنیا برای ورود به دنیایی عاری از مواد مخدر آماده می شوند.

رئیس اداره بهزیستی بهشهر افزود: علاوه بر این مراکز اقامتی، دوره های سر پایی ترک اعتیاد متادون درمانی نیز در مراکز دارای مجوز انجام می شود که بهزیستی به معتاد در دوره های تعیین شده مبلغ 400 هزار ریال کمک می کند.

رجبی ادامه داد: افرادی که موفق به ترک اعتیاد از این مراکز رسمی شوند و بتوانند از مرکز فنی و حرفه ای گواهینامه پایان آموزش در یکی از رشته ها را دریافت کنند،از تسهیلات و کمک هزینه خرید منزل و اشتغال برخوردار می شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز