خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار آمل:

فرهنگ وقف را باید بین مردم زنده نگه داشت

asdasd

برای گسترش کار مذهبی و فرهنگی باید سنت وقف را احیا کنیم، مردم در قدیم برای احیا فرهنگ ناب اسلامی اموالشان را در راستای وقف قرار می دادند.

ایلنا - آمل: معاون فرماندار آمل تاکید کرد: در جهت ترویج و گسترش موقوفات بین مردم باید فرهنگ وقف را در جامعه زنده نگه داشت.

به گزارش ایلنا از آمل جعفر رسولی در جلسه بررسی مشکلات وقف این شهرستان با بیان اینکه سنت حسنه وقف جزء سیره عملی معصومین است و ائمه اطهار ما دغدغه های زیادی در بحث وقف داشتند، یادآور شد: با وجود تدین و فرهنگ غنی در بین آملی ها، زمین های موقوفی زیادی در این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: برای گسترش کار مذهبی و فرهنگی باید سنت وقف را احیا کنیم، مردم در قدیم برای احیا فرهنگ ناب اسلامی اموالشان را در راستای وقف قرار می دادند.

رسولی با تاکید براینکه فرهنگ وقف باید در این شهرستان تقویت شود، اذعان داشت: در همین راستا فعالیت هایی که در ترویج و تقویت فرهنگ وقف در شهرستان انجام می شود مورد حمایت قرار می گیرند.

معاون فرماندار آمل تصریح کرد: فرهنگ وقف در عرصه های مختلف از جمله فرهنگ آموزشی و خدمات اجتماعی موثر واقع شده و البته این فرهنگ نیازمند توجه جدی برای بازگشت به حالت اصلی است.

رسولی با اشاره به اینکه مسئولین با کم کاری نباید بگذارند سنت وقف در جامعه کم رنگ شود و ما باید دیگران را تشویق به احیا وقف کنیم، خاطرنشان کرد: اگر همه مردم عزیز ما اجاره بها وقف را بدهند مشکلی برای گسترش این فرهنگ ناب نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز