خبرگزاری کار ایران

رئیس امور مشتركین آبفار مازندران خبر داد:

شناسایی ۲۸۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب روستایی در مازندران

asdasd

یكی از معضلات آب و فاضلاب روستایی وجود انشعاب غیر مجاز است البته اكیپ سیار شركت در مقابله با چنین افراد خاطی در روستاها به صورت مداوم حضور دارند اما لازم است دهیاران، شوراها و مردم در شناسایی و معرفی مشتركین غیر مجاز همكاری كنند.

ایلنا - ساری: رئیس امور مشترکین آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به شناسایی ۲۸۰ فقره انشعاب غیر مجاز طی ۵ ماهه سالجاری گفت: یکی از معضلات آب و فاضلاب روستایی وجود انشعاب غیر مجاز است البته اکیپ سیار شرکت در مقابله با چنین افراد خاطی در روستا‌ها به صورت مداوم حضور دارند اما لازم است دهیاران، شورا‌ها و مردم در شناسایی و معرفی مشترکین غیر مجاز همکاری کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، یزدانی مشترکین آب روستایی آمل را با میانگین سرانه مصرف ۱۸ متر مکعب پر مصرف‌ترین مشترکین اعلام کرد و گفت: مشتریکن روستایی چالوس و سوادکوه جزء کم مصرف‌ترین مشترکین هستند.

وی استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب را یکی دیگر از مشکلات اساسی آب و فاضلاب روستایی مازندران برشمرد و گفت: بیشترین مصرف آب شرب در گرمای تابستان امسال در غرب مازندران برای مصارف غیر شرب بوده است که در این خصوص باید فرهنگ سازی لازم ایجاد شود.

یزدانی با اشاره به مطالبه بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از مشترکین آب روستایی اظهار داشت: عمده بدهکاران این شرکت مشترکین خانگی، نیروهای مسلح و دستگاههای اداری هستند.

رئیس اداره امور مشترکین آبفار استان در گفتگویی افزود: اگر مشترکین آب روستایی آب بهای خود را به موقع بپردازند و بتوانیم تمامی مطالباتمان را دریافت کنیم، مشترکین شاهد خدمات رسانی بهتری خواهند بود.

عیسی یزدانی با اشاره به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها اظهار داشت: پس از اجرای این قانون سرانه مصرف آب هر مشترک خانگی از ۵/۱۶ متر مکعب به ۵/۱۴ متر مکعب کاهش یافت.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده آب تحویلی به مشترکین روستایی ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب است که از مشترکین فقط ۱۰۰ تومان دریافت می‌کنیم.

وی در خصوص مزایای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها اظهار داشت: یکسان سازی تعرفه آب بهاء و حق انشعاب خانگی روستایی در تمامی روستاهای کشور، محاسبه پلکانی تعرفه در۸ طبقه، سهولت محاسبه آب بهاء و تسریع در اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی و توسعه مشارکت بخش خصوصی، افزایش آب بهای مشترکین غیر خانگی و.... از مهم‌ترین مزایای این قانون محسوب می‌شود.

یزدانی در خصوص پرداخت غیر حضوری قبوض آب روستایی گفت: فقط ۲۸ درصد مشترکین آب روستایی قبوض آب خود را به صورت غیر حضوری پرداخت می‌کنند و ۷۲ درصد دیگر به بانک‌ها مراجعه می‌کنند که علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده برای بانک‌ها کارمزد قبوض آب از حساب آب و فاضلاب روستایی مازندران کسر می‌شود و در این راستا انتظار داریم مشترکین آب بهای خود را به صورت غیر حضوری از طریق خودپرداز‌ها، اینترنت، تلفن، موبایل و.... پرداخت کنند.

وی تعداد مشترکین آب روستایی مازندران را ۳۳۰ هزار مشترک عنوان کرد و اظهار داشت: در ۵ ماهه امسال ۷۸۰۰ مشترک به تعداد مشترکین اضافه شد که در مجموع ۸۵ درصد مشترکین خانگی هستند.

یزدانی در پایان از تمامی مشترکین آب روستایی خواست در مصرف آب شرب صرفه جویی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز