خبرگزاری کار ایران

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر خبر داد:

افزایش صادرات کالا از گمرک امیرآباد بهشهر

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۱۸

کشورهای آذربایجان و تركمنستان، تاجیکستان، امارات، قزاقستان، روسیه و افغانستان، مقصد نهایی صادرکنندگان این کالاها بود.

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱میلیون ۸۳۳ هزارتن کالا به ارزش ۱۴۴ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار معادل ۳۰۰۰ میلیارد ریال از این گمرک صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۷ درصد و از نظر ارزش ۴۳ درصد افزایش یافت.
به گزارش ایلنا از بهشهر، سیدقاسم شریفی روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: کشورهای آذربایجان و ترکمنستان، تاجیکستان، امارات، قزاقستان، روسیه و افغانستان، مقصد نهایی صادرکنندگان این کالا‌ها بود.

وی بیان داشت: سیمان، کلینکر، گچ سفید، سنگ آهن، آهن آلات، مواد رنگی، محصولات سرامیکی، مواد پلاستیکی، محصولات معدنی، سنگ ساختمانی، ماشین آلات و قطعات صنعتی، لوله وپروفیل، میوه‌های خوراکی و سبزیجات و شیرینی از جمله اقلام صادراتی از طریق این گمرک از ابتدای سال تاکنون بود.

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر افزود: عمده فعالیتهای انجام شده در این مدت علاوه بر صادرات، به ترتیب، واردات و ترانزیت کالاهای خارجی مختلف بوده است.

شریفی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تاکنون بیش از ‎ یک میلیون و۵۷۱ هزار تن کالا وارد این بندر شد که ارزش کالاهای وارداتی ۷۸۰ میلیون و۹۰۱ هزار دلار بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل این رقم از لحاظ وزن ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شریفی ادامه داد: سبزیجات، گندم خوراکی، آهن آلات، کک متالوژی، جو دامی، ذرت دامی، ماشین آلات و قطعات صنعتی، خوراکی‌های آماده برای دام، روغن‌های نباتی، محصولات شیمیایی، مواد پلاستیکی، کلاه نظامی، لوازم ورزشی، بنزین، کاغذ، پنبه و چوب بوده است که عمدتا از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، چین، پاکستان، ازبکستان، اوکراین،
آلمان، ایتالیا، اتریش، ترکیه، کره و هند وارد کشور شد.

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۱۰۲ هزار و ۹۷۶ تن کالا به ارزش ۱۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار دلار از طریق گمرک بندر امیرآباد ترانزیت شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت.
رییس اداره گمرک بندر امیرآباد بهشهر افزود: نفت خام، بنزین، گازوئیل و آهن آلات مهم‌ترین محصولات ترانزیت شده از طریق این گمرک بود.

شریفی از کاهش درامدهای این گمرک خبرداد و گفت: درآمدهای گمرک امیرآباد در ۱۱ ماهه امسال به ۶۹۱ میلیارد ریال رسید که این رقم در مقایسه با درآمد ۷۱۵ میلیارد ریالی مدت مشابه سال گذشته، ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز