خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت استان مازندران خبرداد:

رشد 246 درصدی صادرات مرکبات از گمرکات مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۱۰

صادرات مرکبات در طی یازده ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه آن در سال 90 رشدی 246 درصدی داشته است.

صادرات مرکبات در یازده ماهه سال 90 رقم 420 هزار دلار بوده که علاوه بر تحقق این رقم در یازده ماهه سالجاری بیش از یک میلیون دلار افزایش داشته و به رقم یک میلیون و 453 هزار دلار رسیده است.

به گزارش ایلنا از ساری، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران با بیان این مطلب اظهار داشت: صادرات مرکبات در طی یازده ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه آن در سال 90 رشدی 246 درصدی داشته است.

مرتضی هاشم پور افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات مرکبات در یازده ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 264 درصد رشد داشته به طوریکه از رقم 551 میلیون تن به رقم 2008 تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به کشورهای هدف صادرات مرکبات گفت: کشورهای cis نظیر: ارمنستان،قزاقستان،ترکمنستان،ازبکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای همچون: افغانستان،ترکیه،عراق و لبنان به عنوان کشورهای هدف می باشند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران با بیان اینکه مازندران قطب اول انواع میوه بویژه مرکبات (پرتقال و نارنگی) در کشور است اظهار داشت: بخش قابل توجهی از این میوه ها قابلیت صادرات به کشورهای هدف را دارد.

مرتضی هاشم پور طعم و مزه خاص را از مهمترین ویژگی مرکبات استان در بازارهای هدف اعلام کرد و گفت: استفاده از واریته های افزایش ماندگاری این محصول یکی از ضروریات جهت رقابت با دیگر کشورهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز